login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gastenboek SPAM

Offline extractor - 30/05/2008 13:44
Avatar van extractorNieuw lid Ik heb een site gemaakt in php / mysql.
Dit werkt verder perfect.
Maar nu heb ik ook een gastenboek van de beschikbare scripts gepakt op het internet deze heb ik zelf wat aangepast enz.
Op het begin had ik geen last van spam, toen ik er wel last van had heb ik de webmaster de mogelijkheid gegeven om ip te blokkeren (van de berichtplaatsers) en heb ik een verificatie.

Maar nu krijg ik nog steeds spam op dit gastenboek, wel minder dan eerst maar toch.

Weet iemand nog iets wat hier echt tegen helpt, behalve natuurlijk de site van het net afhalen 

de site is ovukessel.nl

gr

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 30/05/2008 13:49
Avatar van Martijn Crew PHP je zou captcha kunnen maken... of maar een x aantal links per bericht ofzo...
Offline Godlord - 30/05/2008 20:40
Avatar van Godlord PHP gevorderde Vermijden van meerdere berichten van één gebruiker achter elkaar.
Captcha maar dat vinden velen irritant als ze de hele tijd die code moeten overschrijven.
Limiet van aantal tekens.
etc.

M.v.g. Godlord.
Offline Thomas - 30/05/2008 23:48
Avatar van Thomas Moderator "Vermijden van meerdere berichten van één gebruiker achter elkaar."

headers gebruiken na posten?
cookie / sessie voor timeout voor het plaatsen van een nieuw bericht?

Of alleen de mogelijkheid bieden om een reactie te plaatsen nadat je bent ingelogd.

Of een captcha idd, helpt ook goed. Als je echt een reactie typt is de tijd die je aan het overtypen van de captcha besteed relatief klein.

Of een combinatie van bovenstaande varianten.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s