Nieuw lid |
|
Hoi iedereen, ik ben nog een beginnerling met PHP/MySQL en vroeg me het volgende af (hier alvast de code):
<?php
$mail=$_GET['mail'];
$code=$_GET['code'];
if($mail=='' || $code==''){
echo "
<form method='GET' action='index.php'>
<input type='hidden' name='page' value='verification'>
Your mail: <input type='text' name='mail' value='$mail'>
Code: <input type='text' name='code' value='$code'>
<input type='submit' value='GO!'>
</form>
";
}
if($mail!='' && $code!=''){
$query="UPDATE books SET verification='YES' WHERE mail='$mail' AND random='$code'";
$result=mysql_query($query);
if(!$result){
echo "Invalid combination!";
}
else echo "Your request has been inserted.";
}
?>
<?php $mail=$_GET['mail']; $code=$_GET['code']; if($mail=='' || $code==''){ <form method='GET' action='index.php'> <input type='hidden' name='page' value='verification'> Your mail: <input type='text' name='mail' value='$mail'> Code: <input type='text' name='code' value='$code'> <input type='submit' value='GO!'> </form> "; } if($mail!='' && $code!=''){ $query="UPDATE books SET verification='YES' WHERE mail='$mail' AND random='$code'"; if(!$result){ echo "Invalid combination!"; } else echo "Your request has been inserted."; } ?>
Wat ik probeer te doen is te kijken of in de database een record zit waar mail=$mail en random=$code. Als dit zo is wordt er een update gedaan van het record onder verification.
De huidige code return'd altijd "Your request has been inserted." ook al weet ik 100% zeker dat er geen record in de database is met de $mail en $code die ik opgeef.
De vraag: Hoe zorg ik ervoor dat de code eerst checkt of er ook daadwerkelijk iets geupdate gaat worden? Moet dit per se met een aparte query waar ik kijk of de record aanwezig is of is er toch iets korters voor mogelijk?
Ik hoop dat de vraag duidelijk is, met dank bij voorbaat.
|