gisteren heb ik het een en ander gelezen over het PFproject. Dit is een project waarin leden van PHPfreakz.nl samen een cms gaan maken. Ze hebben verschillende polls voorafgaand van het daadwerkelijk bouwen gemaakt.
Graag wil ik een soortgelijk project starten hier op sitemasters. Dit is geen wedstrijd en ook geen battle of iets dergelijks. Evenals onze PHPfreakz vrienden gaat het hierbij om elkaar iets te leren. Iedereen is dus ook welkom. De aanmeldingsdatum sluit op 31 - 6 - 2008. Hiervoor dien je je dus aangemeld te hebben als je mee wilt scripten. Voor deze periode zal ik enkele polls openen met de opties die we gaan gebruiken.
Wat vinden jullie van dit idee?
Groeten,
Marten Edit
Ik heb een Assembla pagina aangemaakt voor het project. Meld je aan op Assembla.com en geef je inlognaam en je emailadres waarmee je geregistreerd bent door aan mij via pm. Ook degene die me al via pm benaderd hebben dienen dit te doen.
Ik zou het erg leuk vinden voor de ervaring etc. Ik denk alleen niet dat ik mee zal kunnen doen. Ik kan me eigen systemen wel schrijven. (ledensystemen, poll's, etc.) Alleen ik denk dat er in een project hier op sitemasters bv. functies geschreven gaan worden waarvan ik denk (#$#^%$). Misschien als er meer informatie los komt over de richtlijnen etc. dat ik er dan nog een keer over denk.
behalve motivatie zal er ook een te groot niveau verschil zijn denk ik!
Niveau verschil is een punt waarvoor dit project juist bestemd is. De iets meer gevorderden helpen de beginners in het project met de veronderstelling natuurlijk dat de beginners willen leren.
Voor mijn studies werk ik veel in groep aan programeerprojecten. En ik moet zeggen dat hierbij heel wat organisatie, vloeken, nachten werken, miserie enz enz komt kijken. Het zou mooi zijn als jullie het halen, maar zorg er vooral voor dat het leuk blijft. En voor je begint zou je best ook een goede organisatie op poten zetten (20% van de tijd). Daarna zal je goed de structuur van het programma moeten bepalen (50% van de tijd!). En tot slot implementeert iedereen zijn deel (30%).
dit weet je mss wel al allemaal, mo 't zijn maar tips dat ik geef
ik heb me eigen CMS gemaakt, klanten zitten er al op... ik denk niet dat mensen hun tijd echt zo veel daar in willen steken omdat er 1 iemand uiteindelijk van zal profiteren....
Ik heb de indruk dat jij (Frédéric) enkel maar kritiek kan geven. Het Sima project gaat niet uit van sitemasters zelf, maar van Marten en Ontani.
Van de laatste 5 posts die jij gedaan hebt waren er 3 van de 5 kritiek op sitemasters. Als je er bij alles vanuit gaat dat het niet goed is als het door sitemasters is kan je nog aardig opkijken de komende maanden.
Door erover te zagen gaat ge zeker niks kunnen. Als je niks probeert weet je ook niet of het wel of niet lukt. Door al vanaf het begin te zagen dat het niet gaat lukken gaat het zeker niet lukken.
titjes schreef:
Schrijf anders in 3 zinnen drie keer hetzelfde! :p
Frederic geeft daarop zijn mening. De mening van Frederic heb ik al een aantal keer gehoord. Maar gezien het aantal aanmeldingen voor het project gaat dit, als de deelnemende leden het niet af laten weten, zeker slagen.