login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

anti dupen

Offline Martijn - 26/04/2008 13:41
Avatar van MartijnCrew PHP Iedereen die een spel heeft, of wel eens een online spel heeft gespeeld, weet het probleem van dupen. Voor de mensen die het niet weten, dupen is het aanmaken van meerdere account's, wat verboden is omdat je een oneerlijk voordeel kan krijgen
Voorbeeld:
persoon 1 heeft account A. Persoon 2 heeft accounts B en C. Met B perst ie A af, stuurt het geld naar C waar het veilig staat. Word B een keer afgemaakt, is hij niets kwijt, terwijl een normaal persoon zn geld zou kwijt zijn.

Nu heb ik al dat je maar 2 (werkende) accounts per IP mag hebben, maar proxies verhelpen dat soms...
Hebben jullie nog fijne suggesties? Houd er aub rekening mee dat het ook mogelijk is dat het een broertje is oid...

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Joost - 26/04/2008 13:50
Avatar van Joost PHP expert Proxys uitblocken kan zo:
  1. $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
  2. $host = gethostbyaddr($ip);
  3.  
  4. if(!ereg("nl$", $host) && !ereg("be$", $host)){
  5. echo "Alleen vanuit BE of NL registreren";
  6. } else {
  7. // registreren
  8. }

Het werkt niet 100% (Nederlandse / Belgische Proxy's), maar dit houd zeker veel proxy's tegen.
Offline Martijn - 26/04/2008 14:06
Avatar van Martijn Crew PHP het is niet alleen registreren. ze zijn ook zo slimom bij de buren aan te melden bij wijze van spreken. Maar ik snap de toepassing, kan het ook ergens anders plaatsen. Wel een slimme ja.
Offline Joost - 26/04/2008 14:10
Avatar van Joost PHP expert Ik heb het inderdaad ook op inloggen staan.
Het kan ook met IP2Country, maar dat vergt wat meer data's.
Offline Koen - 26/04/2008 15:00
Medieval schreef:
Proxys uitblocken kan zo:
[..code..]

Het werkt niet 100% (Nederlandse / Belgische Proxy's), maar dit houd zeker veel proxy's tegen.

..
Wat als je host nu blablahost.net is? 

probeer bv om een lijst met proxies in te lezen van een site zoals proxy.org, en kijk dan of je bezoekers van die sites komen 
Offline Joost - 26/04/2008 15:41
Avatar van Joost PHP expert Als je via een proxy gaat, zit er meestal een IP aan verbonden.
Dat IP krijgt dan met ghostbyaddr iets van blablablabla.us.
Die blockt hij dus. Maar zoals ik er al bij vermeldde, is dat het niet alles tegenhoud.
Offline Babak - 26/04/2008 15:47
Avatar van Babak MySQL interesse Medieval, check je inbox
Offline Threetimes - 26/04/2008 20:34 (laatste wijziging 26/04/2008 20:46)
Avatar van Threetimes PHP beginner e-mail adressen vergelijken (als ze ongeveer hetzelfde zijn, kan het ook dezelfde persoon zijn)

publieke IP's/IP-blokken (scholen enzo) blokkeren

Geen windows live/yahoo/etc... adressen accepteren (gebruik adres van je ouders ofzo)

edit:
als je veel geld van speler a naar speler b stuurt, kijken of het wel klopt

alleen spelen van het ip waarmee je registreert (inbellers hebben pech)

kijk ook eens bij de regels van ogame (daar zijn ze best streng hierin)
http://board.ogame.nl/thread.php?threadid=4
Offline Ultimatum - 26/04/2008 21:21
Threetimes schreef:
alleen spelen van het ip waarmee je registreert (inbellers hebben pech)

Dat slaat nergens op, wat nou mensen uit belgie die dynamisch ip hebben dan?
Offline Martijn - 27/04/2008 15:27
Avatar van Martijn Crew PHP bovendien wil ik er geen strafkamp van maken, een beetje vrijheid mag wel een hoop van die dingen vind ik hinderlijk als speler, dus die ga ik niet toepassen. Maar het nederlandse en belgische IP ding is al heel fijn, als ik dat bij inloggen en registeren maak scheelt dat al minstens 50%
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s