login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Archiveren naar maand en jaar

Offline bennieboy - 18/04/2008 19:22
Avatar van bennieboyHTML beginner Ik ben bezig met een nieuwssysteem. En ik zou willen dat alle berichten van de vorige maanden gearchiveerd worden. Dat is op zich geen probleem. Maar hoe kan ik er voor zorgen dat als maart 2008 voorbij is die link toegevoegd wordt aan het archief?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kr4nKz1n - 18/04/2008 19:23
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Controleren welke maand het vandaag is. Controleren welke maanden al geweest zijn.
Indien het de 1ste is, een link aanmaken van de vorige maand.
Vorige maand ophalen lijkt mij niet zo moeilijk.

Dit kan je dan het beste doen met cronjobs, of gewoon wat vaak gebeurd wanneer iemand de pagina bezoekt (dit is dan toch de eerste bezoeker).
Offline friko - 18/04/2008 19:25
Avatar van friko Nieuw lid Crons uitvoeren.
Dat zorgt er voor dat elke maand wordt gearchiveerd
Offline Rik - 18/04/2008 19:26
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Als je zeker weet dat het nieuws altijd wordt gearchiveerd kun je ook de links vanzelf laten maken op je archiefpagina.

Anders plaats je bij het archiveren ook gelijk een item in de tabel waar informatie over het archief wordt opgeslagen.

Als je iets duidelijker uitlegt hoe je archiefpagina eruit ziet (wel of niet dynamisch enz.) kan ik je waarschijnlijk wat beter helpen.
Offline bennieboy - 18/04/2008 19:31
Avatar van bennieboy HTML beginner links de maanden met de link naar het archief
rechts het nieuws(Klik hier)

Alles wordt uit een db gemaakt
Offline Kr4nKz1n - 18/04/2008 19:32
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Loop alle maanden door van toen je begon met het posten van nieuwsberichten tot nu. Indien er voor die maand nieuwsberichten zijn, dan voeg je die toe.

Indien je met time() hebt gewerkt, werk je met BETWEEN timevan00uur1januari2008 AND timevan24uur31januari2008
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.257s