login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Controleren sessie afgesloten

Offline rredspike1 - 11/04/2008 17:23
Avatar van rredspike1Lid Hoe kan je controleren of een sessie echt is afgesloten en daar een melding van geeft?

Als ik logout.php heb en klik daarop (via een link)
session_start();
session_destroy();
header ("Location: index.php");

dat is wel goed maar als ik dan op vorige druk (browser) dan
gaattie gewoon terug en kan ik gewoon de dingen doen die ik wil doen in plaats dattie zegt!
Log opnieuw in!

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline dieterke - 11/04/2008 17:28
Avatar van dieterke Nieuw lid dit is normaal omdat vorige de pagina terughaalt in de cache van je computer is opgeslagen, hij laat dus de pagina zien die je had, maar je seesie is wel degelijk afgesloten hoor (btw is het script dat je gebruikt uit het ledensysteem afkomstig?)
Offline rredspike1 - 11/04/2008 17:49
Avatar van rredspike1 Lid nee andere website!

Maar als ik kijk op tribalwars.nl, als je daar dan het zelfde doet
maar op een actie klikt dan zegttie, sessie afgesloten!

wrong sID
Offline dieterke - 11/04/2008 18:05
Avatar van dieterke Nieuw lid omdat die daar vanuit de website zelf zo is geconfigureert dat hij altijd het sID controleert vanuit de db nu heb je geen sID meer dus als hij dat in de db opzoekt, komt die uit op wrong, maar dit komt omdat met het sID iets wordt opgehaald, bij u site is dit wss zo dat er gwn een pagina wordt weergegeven, en dit wordt opgeslagen in het cache geheugen...
Offline rredspike1 - 11/04/2008 18:47
Avatar van rredspike1 Lid Maar er word toch wat in een
$_SESSION['gebruikersnaam']; gezet?

En gecontroleerd?

Sorry...maar ik vat het even niet  
Offline rredspike1 - 11/04/2008 18:53
Avatar van rredspike1 Lid ik zal de link even geven is wat handiger:

code

Ik vind het namelijk niet de bedoeling, dat STEL ik op een openbare pc zit ...en ik login! speel het spel! (die ik aan het maken ben) en dan weer uitlog...ik ga weg!

Dan komt er iemand die kijkt in de geschiedenis en gaat naar mn website en klikt op een link en is ingelogd!...niet bedoeling!
Offline rredspike1 - 11/04/2008 19:35
Avatar van rredspike1 Lid En toch kan dat bij mij wel...als ik het uittest in FireFox!

Heel raar maar waar!
Offline dieterke - 11/04/2008 21:07
Avatar van dieterke Nieuw lid idd wat ik daarstraks al zei, het is de cache als je je browser afsluit en trug opstart heb je de browsercache als je de geschiedenis bezoekt, maar alle waarden die in je sessie zit, is dan verlopen, dus als je dan iets wilt doen, zou dit normaal niet mogen werken...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.299s