login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Too many connections

Offline keesgerbers - 09/04/2008 10:01 (laatste wijziging 09/04/2008 10:02)
Avatar van keesgerbersLid Hallo,

Ik heb laatst een voetbalsite gemaakt, maar als sommige mensen deze bekijken dan krijgen ze te zien:
  1. Mysql_connect(): Too many connections ...

nu is de foutmelding wel duidelijk genoeg:p
maar wat kan ik eraan doen,
ik heb al eens gegoogled en daar kom ik steeds tegen dat ik de hoster moet bellen en dat ik mysql_close() moet gebruiken. nu dit laatste heb ik al, maar zijn er nog meer dingen waar ik op kan letten of wat het probleem kan zijn?
kan het er misschien ook aan liggen dat ik het config bestand meerdere keren heb geinclude zonder _once te gebruiken?
(dus dat er te vaak in het script zelf een verbinding word gemaakt)

gr kees

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 09/04/2008 10:03
Avatar van marten Beheerder Maak gebruik van 1 connectie die je op persistent zet. Zo wordt deze verbinding de hele tijd gebruikt en wordt er niet steeds een nieuwe connectie gemaakt.
Offline Aar - 09/04/2008 10:42
Avatar van Aar PHP interesse Ik zou martens advies ZEKER NIET zo snel gebruiken. Zo blijft de connectie wel open, maar dan ook alle connecties, en die lopen vol, en andere shared gebruikers kunnen last krijgen ervan.

mysql_pconnect() alleen gebruiken NA toestemming van de hosting hun systeembehereder, en anders NIET.
Het beste is gewoon dat je dus 1 mysql_connect() gebruikt en includeerd, en mocht het nog steeds optreden dat de systeembeheerder het aantal connecties verhoogt.
Offline Thijs - 09/04/2008 11:01
Avatar van Thijs Crew hosting De melding geldt voor alle websites op de betreffende server waar ook jou website op staat. Contact opnemen met de webhoster is dan ook verstandig.
Offline Wim - 09/04/2008 13:57
Avatar van Wim Crew algemeen connecties kunnen evt ook per user ingesteld worden hé, dus 't is niet zo dat per definitie elke website er last van heeft.

Aar; als je het veilig gebruikt is er toch geen enkel probleem? Zorg er gewoon voor dat je de connectie steeds sluit. De makkelijkste manier lijkt mij om een classe te maken, en gebruik te maken van de __destruct functie...
Offline ikkedikke - 09/04/2008 16:20
Avatar van ikkedikke PHP expert mysqlverbindingen worden automatisch gesloten na het einde van het script. Het probleem ligt waarshijnlijk bij het vaker includen van die config ja!
Offline Rik - 09/04/2008 16:37
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Als je overal van include include_once of van require require_once maakt waar je de config laadt maak je in ieder geval niet meer onnodig veel connecties.
Offline keesgerbers - 09/04/2008 23:35
Avatar van keesgerbers Lid oke ik heb overal _once achter gezet en overal mysql_close() staan
en nu maar even afwachten of de fout nog optreed,
Zo ja dan neem ik contact op met de webhoster.

alvast bedankt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.333s