login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Kan geen gegevens toevoegen aan db (Opgelost)

Offline Seawolf1979 - 06/04/2008 22:09
Avatar van Seawolf1979Nieuw lid Ik probeer via een simpel formulier gegevens toe te voegen aan mijn db. Toch krijg ik geen enkel resultaat.
Ik zie ook niet directde fout in de code.
  1. include("misc.php");

bevat mijn gegevens zoals user, password, db, ...

Ik heb voor het formulier de volgende code geschreven,

1. <?php
  2.  
  3. if(isset($_POST['wedstrijd toevoegen']))
  4. {
  5.  
  6. include("misc.php");
  7. $connection = mysql_connect($host,$user,$password) or die ("Kon geen verbinding maken met de server");
  8. $db = mysql_select_db($database,$connection) or die ("Kon de database niet selecteren");
  9.  
  10. $ploegID = addslashes($_POST['ploegID']);
  11. $wedstrijd = addslashes($_POST['wedstrijd']);
  12. $datum = addslashes($_POST['datum']);
  13. $tijd = addslashes($_POST['tijd']);
  14. $plaats = addslashes($_POST['plaats']);
  15. $info = addslashes($_POST['info']);
  16.  
  17. mysql_query("INSERT INTO Events ('ploegID','wedstrijd','datum','tijd','plaats','info')
  18. VALUES ('".$ploegID."','".$wedstrijd."','".$datum."','".$tijd."','".$plaats."','".$info."')") or die (mysql_error());
  19.  
  20. echo "Er is een wdstrijd toegevoegd";
  21. }
  22. else
  23. {
  24. ?>

De voledige code kan je bekijken op http://www.plaatscode.be/6487/

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 06/04/2008 22:12
Avatar van marten Beheerder Je controleert op wedstrijd_toevoegen en het is toevoegen dus
  1. $_POST['toevoegen']
Offline SilVeX - 06/04/2008 22:13 (laatste wijziging 06/04/2008 22:13)
Avatar van SilVeX HTML beginner Jou verzend button heet geen "wedstrijd toevoegen"

edit te laat ik ben een papegaai
Offline Seawolf1979 - 06/04/2008 22:24
Avatar van Seawolf1979 Nieuw lid Ik heb de buttonname aangepast, maar nog steeds voegt hij niks toe aan de database.
Waar zit ik verkeerd? Ik maak hier gebruik van 2 bestanden misc.php en deze insert.php
Als ik mijn username en password hier rechtstreeks in verwerk zijn deze toch zichtbaar als iemand de bronpagina bekijkt, of niet?
Offline Maffiow - 06/04/2008 23:06
Avatar van Maffiow PHP interesse php code kan niet in de broncode gelezen worden.. alleen html , javascrip en css ..
Offline MothZone - 06/04/2008 23:45
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde Zet eens vlak na je if(isset(...)) een echo 'test'; ofzo.
Dan kan je testen of je in de if() komt.
Als je na het klikken 'test' ziet, dan weet je al dat het niet aan je if() ligt.
Offline Ijspegel - 07/04/2008 09:46
Citaat:
Ik heb de buttonname aangepast, maar nog steeds voegt hij niks toe aan de database.

Je hebt dus de name van de button aangepast naar "wedstrijd toevoegen"? Dan komt het er dus op neer dat het $_POST['wedstrijd toevoegen'] is, maar dat is (volgens mij) niet toegestaan. Als je dus de spatie vervangt voor bijvoorbeeld een _, dan is je probleem denk verholpen. :-)
Offline Berten - 07/04/2008 15:24
Avatar van Berten PHP beginner staan de variabelen die je gebruikt uit misc.php op global?

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.326s