login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Schuine streep vanplaats een spatie, (Opgelost)

Offline thomasje - 26/03/2008 19:23
Avatar van thomasjeMySQL beginner Ik heb een website met nieuws, maar als je de artikels nu bekijkt ziet je dat hij volgens mij de spaties omzet naar een schuine streep, hoe kan ik dit voorkomen.

Voorbeeld http://www.hnieuws.nl/toon_nieuws.php?id=242

Ik gebruik wel nl2br. Kan het ook daar aan liggen?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DMM - 26/03/2008 19:26 (laatste wijziging 26/03/2008 19:27)
Avatar van DMM PHP beginner Dat is omdat je gebruik hebt gemaakt van PHP.net: addslashes() of PHP.net: mysql_real_escape_string().

Gebruik PHP.net: stripslashes().
Offline thomasje - 26/03/2008 19:37
Avatar van thomasje MySQL beginner ik gebruikte inderdaad addslashes()

Nu wil ik de volgende tekst toevoegen,
Woensdag 26 maart 2008 - Onderwijsminister Ronald Plasterk hield 's lands docentenkorps eind november een vette worst voor van 1,1 miljard euro. Leraren trappelen sindsdien van ongeduld.

Maar nu krijg ik deze foutmelding:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 's lands docentenkorps eind november een vette worst voor van 1,1 miljard euro. L' at line 1
Het kan niet aan de lengte liggen want langere berichten doet hij wel en kortere berichten ook.
Offline Arnout - 26/03/2008 19:47
Avatar van Arnout HTML beginner Je moet addslashes() wel laten staan als je het in je database gooit, maar je moet dus stripslashes() gebruiken als je het uit de datbase hebt gehaald en wil echoën...
Offline thomasje - 26/03/2008 19:53
Avatar van thomasje MySQL beginner Oke bedankt dit werkt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s