login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

online gevecht uitrekenen

Offline Behemutant - 20/03/2008 19:09
Avatar van BehemutantNieuw lid Hey mensen.

Ben met een online game bezig maar heb wat tips nodig als iemand die zou willen geven.

Ik was benieuwd of iemand mij kon vertellen hoe de meeste mensne het battle script maken.

Dus hoe rekenen ze uit van bijvoorbeeld:

speler 1:

level 10
12 strenght
9 defence
250 leven (HP)

speler 2:

level 10
15 strenght
3 defence
220 leven (HP)

wie wint er nu?

snappen jullie wat ik bedoel?
er zijn natuurlijk veel meer elementen maar om mij op gang te helpen heb ik wat meer uitleg nodig over hoe je dit doet.

Alle tips zijn welkom!

alvast hartelijk dank ;)

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline gothmog - 20/03/2008 20:40
Avatar van gothmog Lid Allereerst zou ik het element GELUK toevoegen, iem. die minder sterk is kan dan altijd nog winnen. Geluk kun je doen door bijv. een random getal tussen 0-1
Verder is het gewoon veel testen wat het beste en vooral eerlijkst werkt!
Offline Behemutant - 20/03/2008 20:57
Avatar van Behemutant Nieuw lid yup dat element altijd erbij ja, maar er zijn zoveel berekeningen.
Misschien dat iemand ervaring had en wat tips had.

Ik bedoel, als het geluk vandaag bij speler 1 is... wat dan?

als hij (in vergelijking) 1/9 staat en het geluk bij hem is wordt hij dan 3/7 zeg maar? zulke dingen welke percentages enzovoort 

ben al veel aan het testen maar het is wel moeilijk om het echt goed, eerlijk en leuk te krijgen ;)
Offline ranco - 20/03/2008 21:42
Avatar van ranco PHP gevorderde Bereken per punt het verschil (level, strength enz.)
Bereken van al deze uitkomsten het gemiddelde.
Laat de geluksfactor hierdoor beinvloeden.
Bijvoorbeeld, als het gemiddeld verschil 5 is, dan wordt de geluksfactor 1 op 25.

ALs het gemiddelde op 10 uit komt, dan wordt de geluksfactor 1 op 50.

Je kan dan natuurlijk in je berekeningen ook rekening houden met het feit dat het ene punt(verschil) zwaarder weegt dan het andere.
Offline Tuinstoel - 20/03/2008 22:06
Avatar van Tuinstoel PHP expert Ik sluit me hier bij het bovende aan, maar je moet niet geluk als voornaamste factor nemen.

Overweeg eerst voor jezelf wat belangrijk is. Je werkt met aanval & verdediging. Je kunt bijvoorbeeld pas over geluk praten als de beide niveau's binnen een marge van bijvoorbeeld 10% ligt. Je moet gewoon even wat concepten voor jezelf uitwerken en bekijken wat wel en niet kan.
Offline Behemutant - 21/03/2008 12:18 (laatste wijziging 21/03/2008 12:53)
Avatar van Behemutant Nieuw lid Heb even een 'test' gemaakt, puur omdat ik even ergens vast zit.
Ik moet nu een loop maken die doorgaat totdat het leven van één van de twee spelers op 0 (nul) staat.
Hoe box ik zoiets voor elkaar?

Mijn code nu momenteel: (het is maar een test ;) )
Plaatscode: 6203

EDIT............
  1. while($hp_Defender != '0' or $hp_Attacker != '0')
  2. {
  3. // attacker valt defender aan
  4. $hp_Defender = $hp_Defender - $att_Attacker;
  5. // defender valt attacker aan
  6. $hp_Attacker = $hp_Attacker - $att_Defender;
  7. // kijken of de HP op nul staat
  8. if($hp_Attacker == '0' or $hp_Defender == '0')
  9. {
  10. echo 'aanvallers hp '.$hp_Attacker.'<br>';
  11. echo 'verdediger hp '.$hp_Defender.'<br>';
  12. }
  13. }

Nu duurt het 3-4 minuten en dan geeft hij weer:

aanvallers hp 0
verdediger hp -200

ik ga ergens de fout in ;)
Offline gothmog - 21/03/2008 12:57
Avatar van gothmog Lid Stel dat hij op 5 staat en er gaat 10 af, is hij niet gelijk aan nul maar wel lager dan 0
!= '0' vervangen door > '0'
En == '0' door <='0'
Offline ranco - 21/03/2008 14:04
Avatar van ranco PHP gevorderde Nu stopt het script alleen als er bij 1 van beide partijen een 0 uitkomt. Dus volg de oplossing van gothmog. Zorg ervoor dat je controleert of het gelijk OF lager is dan 0.

Dan werkt je script wel
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s