login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Php] Winkelmandje (Opgelost)

Offline Simax - 17/03/2008 11:39
Avatar van SimaxOnbekend Ik heb reeds een webshop gebouwd met alles er op en eraan, behalve het belangrijkste gedeelte; 'het winkelmandje'.

Klanten moeten producten kunnen toevoegen aan hun winkelmandje & deze vervolgens kunnen bestellen. Hoe kan ik de producten in het winkelmandje het beste bijhouden? Iemand tips?

Alvast bedankt .

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ranco - 17/03/2008 11:43
Avatar van ranco PHP gevorderde Met behulp van sessies of cookies.
Maak een aparte array aan in de sessies voor de winkelwagen.
Bijvoorbeeld:

1. $_SESSION['Winkelwagen']['aantal'] // Hier het aantal bestelde producten
  2. $_SESSION['Winkelwagen']['productid']
  3. $_SESSION['Winkelwagen']['producitid']['aantal']
Offline cloudstrife - 17/03/2008 11:46
Avatar van cloudstrife PHP beginner Veel makkelijker als je gewoon een klasse winkelwagen maakt en deze dan bewaardt in je sessie.
Offline Simax - 17/03/2008 11:47 (laatste wijziging 17/03/2008 11:48)
Avatar van Simax Onbekend @cloudstrife,
heb je een voorbeeld? 
Offline ranco - 17/03/2008 14:15
Avatar van ranco PHP gevorderde @cloudstrife: Wil je een aparte klasse maken?
Volgens mij praat je over dingen nu waar je geen verstand van hebt.

Klasses zijn voor functies, oop programmeren.
Sessies voor het bewaren van bestanden. Sessies of cookies zijn dus de enigste 2 goede methodes.
Offline cloudstrife - 17/03/2008 14:46
Avatar van cloudstrife PHP beginner @ranco: misschien praat jij over dingen waar je geen verstand van hebt want misschien weet je het of niet maar met php5 kan je wel degelijk oo programmeren.

Ik heb een webshopscript dat volgens MVC werk, met model classes zoals product, winkelwagenItem en winkelwagen. In de klasse winkelwagen hou ik gewoon de producten bij met hun aantal. Een instantie van winkelwagen duw ik gewoon in een sessie.
Offline Simax - 17/03/2008 14:59
Avatar van Simax Onbekend heb je een voorbeeld?
Offline ranco - 17/03/2008 15:01
Avatar van ranco PHP gevorderde @cloudstrife: Je werkt dus ook gewoon met sessies? Ja, okay, die discussie hebben we ook weer gehad. En ik zie niet in waarom deze persoon met MVC moet gaan werken. (Aangezien hij dit eerst weer moet leren). Normale sessies lijken me in dit geval ruim voldoende.
Offline cloudstrife - 17/03/2008 15:05
Avatar van cloudstrife PHP beginner Ik heb een werkend voorbeeld ja maar denk niet dat je daar veel gaat aan hebben.

In grote lijnen heb je gewoon een klasse winkelwagen die een array bevat met producten of een array van winkelwagenItems-objecten die op zich dan 1 product + aantal bevat.
Offline Simax - 17/03/2008 16:06 (laatste wijziging 17/03/2008 16:08)
Avatar van Simax Onbekend Hoe zou ik dan met sessies kunnen werken?

1. print "<a href=\"?page=producten&action=toevoegen\">Toevoegen</a>";
  2.  
  3. if($_GET["action"] == "toevoegen")
  4. {
  5. $_SESSION["winkelmandje"]["product_id"]["aantal"];
  6. }
Offline cloudstrife - 17/03/2008 16:11
Avatar van cloudstrife PHP beginner Je gaat ergens je productid en aantal moeten meegeven eh, dus via een formuliertje of zo, dan gewoon die waarden ophalen met php en in de sessie stoppen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s