login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleempje met link

Offline Duikboot - 06/03/2008 21:35
Avatar van DuikbootGrafische gevorderde Hallo,
Ik zit met een probleempje. Ik ben bezig om me eigen forum in elkaar te sleutelen (schiet al lekker op moet ik zeggen ). Ik heb een pagina waarop het topic word getoont met de aanwezige replies (topic.php).

Onderaan deze pagina staat een formuliertje waarin je een reactie kan typen. Deze word dan in de database gezet. De code hiervoor staat ook in topic.php
  1. <?
  2. if(isset($submit)){
  3. // code
  4. }
  5. ?>
maar als ik dan een link maak naar de reply (ook weer op topic.php maar dan buiten de
  1. <?
  2. if(isset($submit)){
  3. // code
  4. }
  5. ?>

lus en ik klik erop dan gebeurd er niks. Iemand een idee hoe dit komt? Of kan het niet wat ik nu doe?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline JBke - 06/03/2008 21:45 (laatste wijziging 06/03/2008 21:48)
Avatar van JBke PHP gevorderde waar haal je de waarde van $submit vandaan?? zou je niet $_POST['submit'] of $_GET['submit'] of $_REQUEST['submit'] gebruiken al zou ik als volgd te werk gaan....

waarom doe je niet met verschillende submits of met javascript onclick buttons???

1. <?php
  2. if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
  3.  
  4. // hier kan je dan met een switch ... case werken
  5.  
  6. // of een heleboel if ... then ... elseifjes...
  7. }
  8. ?>

al zou ik met een referer werken in je Form bvb : topic.php?submit=reply&type=edit

hoop dat je het snapt anders wat code op plaatscode??
Offline Duikboot - 06/03/2008 22:07
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde http://www.plaatscode.be/5951/

voila 

Het gekke is, de eerste link terug naar het topic (het stukje html in de eerste paar regels) werkt wel, maar de link in de melding die hij geeft wanneer je post is opgeslagen werkt niet...
Offline timmie_loots - 06/03/2008 22:40 (laatste wijziging 06/03/2008 22:41)
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Ik weet niet of het onderhand al werkt, maar ik heb enkele wijzigingen aangebracht in je script.

En deze?

Overigens is dit nog geen garantie dat dit veilig is, heb je wellicht een versie die bereikbaar is op het internet? Het ziet er namelijk naar uit dat je een aantal vrij gevaarlijke veiligheidslekken hebt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.211s