login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mysql insert werkt apart

Offline Martijn - 27/02/2008 20:17 (laatste wijziging 28/02/2008 12:53)
Avatar van MartijnCrew PHP ik heb een code, en sql insert query, die moet inserten:

1. mysql_query("INSERT INTO `overvalinvites` (`hoortbij`,`invited`,`datum`,`plaats`)
  2. VALUES ('".$watsjeid[0]."','".$idinvite."','".$tijdje."','".$stat['baai']."')")or die(mysql_error());

zo werkt het.maar ik wil nog 1 ding erbij-> baas. Nou zou je denken dat de oplossing is, zet ,`baas` achteraan, en bij VALUES de waarde ervan ($stat['id']) en klaar.
I wish. Zonder het baas deel werkt het prima, met het baasdeel niets. Als ik de mysql_query een $naam geef, en ik doe if($naam){ echo"ja";} krijg ik dat het goed is. Geen error niets.

Nou zou dat nog een rare waarde ofzo kunnen zijn, maar het vage deel is, ik heb een auto_increment, die wel doorloopt. Als ik bij 27 ben, en ik doe 3x met baas, en ik doe 1x zonder baas, zit ik op 31, zonder de waardes ertussen.

help?
edit:
geprobeerd:
-query opnieuw typen
-alles echoën en kijken op fouten
-als VALUE 1 geven ipv een query
-de kolom baas verwijderen uit mn tabel, en opnieuw aangemaakt

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Grayen - 27/02/2008 23:08
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Voer eens de volgende code uit in plaats van je query. Zie je dan daarbij een item staan met als key waarde id? waarschijnlijk niet, want hij geeft een lege waarde omdat de variable niet bestaat, waardoor er gewoon '' in de query komt te staan als waarde bij id. Wat resulteert in een lege waarde in je database. De query syntax klopt, dus hij werkt gewoon, en dus loopt ook je auto_increment gewoon vrolijk door. Als hij wel bestaat, heeft hij dan wel een waarde?

1. echo '<pre>'.print_r($stat, true).'</pre>';
Offline Martijn - 27/02/2008 23:39 (laatste wijziging 28/02/2008 16:08)
Avatar van Martijn Crew PHP ik heb alles wat na VALUES komt al geëchood, letterlijk zoals t er staat, en alles heeft de juiste waarde. En ik weet 100% zeker dat $stat['id'] klopt, want ik gebruik het in elk script wat ik heb, t is het id van het persoon dat is ingelogd.

als ik doe
  1. echo"VALUES ('".$watsjeid[0]."','".$idinvite."','".$tijdje."','".$stat['baai']."','".$stat['id']."')";

krijg ik:
VALUES ('1','3','1204197109','5','1')
Offline Wim - 28/02/2008 18:25
Avatar van Wim Crew algemeen eerst je bestand uploaden hé! nee nee, grapje (hoewel?)

Wat is het veldtype van "baas" in je database?
Offline Martijn - 28/02/2008 18:34
Avatar van Martijn Crew PHP daar heb ik ook nog aan gedacht ja, dat t mssn bestand type was, vandaar dat ik m even uit mn tabel had verwijderd, en opnieuw toegevoegd, maar nee

baas mediumint(9) UNSIGNED
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s