login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Site offline

Offline giellexe - 13/02/2008 22:01
Avatar van giellexeMySQL interesse Heey daar,

Ik heb een probleem met een script.
Als ik meerdere ip in database heb geeft hij offline bericht aan.
Maar ik en een vriend ( samen eigenaar ) moeten de site zien.

1. <?
  2. if(mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM site_off WHERE site_off = '1' AND ip_off != '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'",$home),0)) {
  3. ?>

Alvast bedankt 

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Bart - 13/02/2008 22:15
Avatar van Bart PHP expert And what's your point?
Wat gaat er fout?
Offline giellexe - 13/02/2008 22:48
Avatar van giellexe MySQL interesse oww sorry vergeten er bij te zetten excusses

er gaat fout iedereen wordt gewoon toegelaten.
en een error:
Warning: mysql_result() [function.mysql-result]: count not found in MySQL result index 7 in /home/guillaume/domains/top-drop.nl/public_html/index.php on line 16
Offline Abbas - 14/02/2008 00:12
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Opdat we je zouden kunnen helpen zal je ons dan toch code moeten geven! Vergeet dan niet de codetags!
Offline Ricky - 14/02/2008 07:05
Avatar van Ricky PHP beginner Aangezien het een SQL error is, zou je er een or die(mysql_error()) achter kunnen zetten, dan zie je wat er fout is aan de query.
Daarvoor zul je wel een en ander uit die If moeten halen...
Offline Bart - 14/02/2008 08:11
Avatar van Bart PHP expert Wat ook netjes is, is om het volgende te doen:
  1. <?php
  2. $myQuery = MySQL_Query("SELECT `id` FROM `bannedIP` WHERE `IP` != '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'") or die(MySQL_Error());
  3. if(MySQL_Result($myQuery, 0) > 0)
  4. {
  5. echo 'Site offline';
  6. }
  7. ?>
Offline giellexe - 14/02/2008 08:59
Avatar van giellexe MySQL interesse Ja maar met meerdere ips lukt het niet en als ik alleen met mijn ip in database sta dan doet hij het wel maar dan geeft hij een error.

Error:
Warning: mysql_result() [function.mysql-result]: Unable to jump to row 0 on MySQL result index 7 in /home/guillaume/domains/top-drop.nl/public_html/index.php on line 17

Eigenlijk het zelfde...
Offline Abbas - 14/02/2008 09:11

Crew .NET
Nu geef je weer enkel een foutmelding! Geef dan toch eens wat code, zodat we fouten kunnen opsporen, anders kunnen we niets doen...
Offline Bart - 14/02/2008 09:16
Avatar van Bart PHP expert Probeer het eens met MySQL_Num_Rows()
Offline giellexe - 14/02/2008 09:17 (laatste wijziging 14/02/2008 09:19)
Avatar van giellexe MySQL interesse Ik heb code al gegeven ik gebreuk nu zelfs die van Quicky...

dan nog 1x

Plaatscode: 5586

@Quicky

error:
Warning: Wrong parameter count for mysql_num_rows() in /home/guillaume/domains/top-drop.nl/public_html/index.php on line 17

Code:
  1. $myQuery = mysql_query("SELECT * FROM `site_off` WHERE `site_off` = '1' AND `ip_off` != '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'",$home) or die(mysql_error());
  2. if(mysql_num_rows($myQuery, 0) > 0)
Offline b4nkr0bz0r - 14/02/2008 11:49
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde integers in je query mogen/moeten buiten quotes.
Offline Abbas - 14/02/2008 12:47 (laatste wijziging 14/02/2008 12:48)

Crew .NET
  1. $myQuery = mysql_query("SELECT * FROM site_off WHERE site_off = 1 AND ip_off != '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'",$home) or die(mysql_error());
  2. if(mysql_num_rows($myQuery, 0) > 0)
En waarom is een van je kolomnamen hetzelfde als je tabelnaam?
Offline Bart - 14/02/2008 12:52
titjes schreef:
[..code..]En waarom is een van je kolomnamen hetzelfde als je tabelnaam?
Dat maakt opzich niet zo heel veel uit.
Maar @ TS, zoeken is de sleutel naar succes..
Als je niet weet hoe een functie werkt of wat voor parameters deze heeft, zoek het op op php.net/<functie_naam>
Offline Aar - 14/02/2008 17:49
Avatar van Aar PHP interesse Als je je site wil platgooien, waarom gebruik je MySQL dan daarvoor?
En wat nou als MySQL down is ofzo. Dan kan je hem niet in 'offline' modus zetten.

Ikzelf heb in mijn config-file een array staan met ipadressen die toegange hebben, en een boolean waarmee ik de site aan en uit kan zetten, en die ip's overrulen het dan.

Vrij simpel. 
Offline Bart - 14/02/2008 18:25
Aar schreef:
Als je je site wil platgooien, waarom gebruik je MySQL dan daarvoor?
En wat nou als MySQL down is ofzo. Dan kan je hem niet in 'offline' modus zetten.

Ikzelf heb in mijn config-file een array staan met ipadressen die toegange hebben, en een boolean waarmee ik de site aan en uit kan zetten, en die ip's overrulen het dan.

Vrij simpel. 
Als je MySQL down is, heb je meestal ook gelijk een verneukte site Dus dan hebben gebruikers daar ook niet veel aan Zelfde functie als offline halen xD

Offtopic: @Aar nais avatar, Elisha Cuthbert 
Offline Aar - 14/02/2008 18:47
Avatar van Aar PHP interesse Naja, hoeft niet per se een 'verneukte site' te zijn, als je het goed doet. maar een offline-script met een reden-optie is wel zo handig om de mensen op de hoogte te houden.

En verder kan je altijd e.v.t SMS of mail logging nemen als hij onverhoopt een keer down gaat.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.216s