login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Excel - MySQL

Offline extractor - 07/02/2008 15:22
Avatar van extractorNieuw lid Hallow mensen,

ik heb een korte vraag, ik heb een excel bestand vol met leden gegevens, maar is het mogelijk om deze gegevens om te zetten in een insert into query zodat dit me wat tijd bespaard ?

gr

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline kenzo - 07/02/2008 15:25 (laatste wijziging 07/02/2008 15:25)
Avatar van kenzo PHP beginner http://forums.m...8#msg-1888

Misschien staat hier iets bij (weet niet of je er wat aan hebt)
Eronder staat wellicht het antwoord
Offline Diko - 15/02/2008 22:41
Avatar van Diko PHP interesse Ik moest laatst voor school een php editor gebruiker waar een dergelijke functie inzat.

NuSphere of iets dergelijks. Kan zijn dat het een andere editor is geweest. In dat geval krijg je maandag het juiste antwoord ;)
Offline AgentX - 16/02/2008 10:40
Avatar van AgentX HTML beginner Navicat MySQL gebruiken, zegmaar de verbeterde Windows-versie van PHPMyAdmin.
Dit programma is wel betaald (kan ook gratis, maar da's verboden).  
Offline Stijn - 16/02/2008 15:01 (laatste wijziging 16/02/2008 15:27)
Avatar van Stijn PHP expert Met phpmyadmin kan je excel bestanden importeren. Anders moet je je xls document opslaan als CVS en dan volgende SQL gebruiken:

1. LOAD DATA INFILE 'path/file.cvs' INTO TABLE your_table;
Offline JBke - 16/02/2008 16:15 (laatste wijziging 16/02/2008 16:29)
Avatar van JBke PHP gevorderde je kan perfect een .xls bestand uitlezen en daarna in je mysql database wegschrijven zelfs op een *NIX platform based server.

ik gebruik daar zelf namelijk een class voor die een .xls bestand correct uitleest en deze in een array propt die je dan weer kan uitlezen en wegschrijven naar een database.

De Reader Class: class.read_xls.php
Het oleread.inc bestand: oleread.inc

De Writer Class: class.write_xls.php

Het voordeel aan deze 2 classes is dat door gebruik van ole het toch mogelijk is op een *NIX platform op correcte wijze een .xls bestand uit te lezen en of aan te maken met formules, en al de andere voordelen zoals kolombreedte kleuren, relaties enz...

je zal een meerdimensionale array krijgen mat daarin ['cells'] en daarin staan de waardes uit de velden.

klein voorbeeld:

1. <?php
  2. include_once('./classes/class.xls_reader.php');
  3.  
  4. // ExcelFile($filename, $encoding);
  5. $data = new Spreadsheet_Excel_Reader();
  6.  
  7. // Set output Encoding.
  8. $data->setOutputEncoding('CP1250');
  9.  
  10. $data->read('data/xls/telenet lijsten/' . $iMonth . '/' . $sFilename);
  11. error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE);
  12.  
  13. $aMaterials = array_slice($data->sheets[0]['cells'], 1);
  14.  
  15. $iCount = 0;
  16. foreach ($aMaterials as $aValues) {
  17.  
  18. $transid = $aValues[1];
  19. $itemcode = $aValues[2];
  20. $desc = $aValues[3];
  21.  
  22. // verder uitlezen van de nodige velden per rij
  23.  
  24. // de query uitvoeren
  25. if (mysql_query("INSERT INTO telenet_" . $iTechid . " (inst_telenet_transid, inst_telenet_itemcode, inst_telenet_itemid, inst_telenet_desc, inst_telenet_amount, inst_telenet_createdate, inst_telenet_createby, inst_telenet_subcode, inst_telenet_status, inst_telenet_transref, inst_telenet_transdate, inst_telenet_transtypename, inst_telenet_loccode) VALUES ('" . $transid . "', '" . $itemcode . "', '" . $itemid . "', '" . $desc . "', '" . $amount . "', '" . $createdate . "', '" . $createby . "', '" . $subcode . "', '" . $status . "', '" . $transref . "', '" . $transdate . "', '" . $transtypename . "', '" . $loccode . "')")) $iCount++;
  26.  
  27. ?>

success.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s