login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Normalisatie leden (Opgelost)

Offline skillat2 - 02/02/2008 01:40
Avatar van skillat2HTML beginner Ik ben bezig een klein leden systeempje op te zetten, gebruikers die kunnen inloggen (gebruikersnaam+wachtwoord) en hun NAW gegevens kunnen aanpassen.

Weet iemand wat de juiste normalisatie vorm is?

Alles in 1 tabel
  1. [u]id[/u]
  2. gebruikersnaam
  3. wachtwoord
  4. naam
  5. straat
  6. postcode
  7. woonplaats
  8. telefoonnummer

of in 2 tabellen

Leden
  1. [u]id[/u]
  2. gebruikersnaam
  3. wachtwoord

Leden_NAW

1. [u]id[/u]
  2. naam
  3. straat
  4. postcode
  5. woonplaats
  6. telefoonnummer

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 02/02/2008 01:53
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Het tweede is ook zeker goed voor bij het inloggen dat je alleen die tabel aanroept. Maar zorg dan wel dat als je met twee tabellen werkt dat de twee tabellen eenzelfde kolom hebben zodat je ze kan linken aan elkaar. In de tweede tabel moet dan ook gebruikersnaam staan.
Offline skillat2 - 02/02/2008 01:58
Avatar van skillat2 HTML beginner Ja, nog beter misschien als ik in Leden_NAW een veld met l_id aanmaak die linkt naar leden.id ?
Offline Ultimatum - 02/02/2008 01:58
Avatar van Ultimatum PHP expert In 2 tabellen splitsen is alleen handig als je verwacht dat meerdere mensen met dezelfde NAW gegevens op je site inloggen, dan zou je namelijk het id van de tabel Leden_NAW kunnen koppelen aan meerderen leden zodat je maar 1x alle informatie opslaat en niet bijvoorbeeld 3x dezelfde NAW gegevens. Anders zou ik voor gewoon 1 tabel gaan.

Als je zou gaan normaliseren dan kom je ook maar op 1 tabel uit omdat je geen repeterende groepen in enkele tabel hebt zitten.

@titjes, hij koppelt ook dmv id (staat tussen )
Offline skillat2 - 02/02/2008 02:02
Avatar van skillat2 HTML beginner Oke, bedankt!  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s