login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Phpbb fout (Opgelost)

Offline DrB - 24/01/2008 09:04
Avatar van DrBHTML interesse Ik heb een phpbb forum en die ligt er zo nu en dan uit door een rare fout. Het is niet omdat ik aan de scripting zit, want de fout is nu ook weer vannacht opgetreden. Gisteravond deed het forum het nog, nu kijk ik vanochtend en krijg ik weer een rare fout.

Fout: http://img502.i...outyp6.gif

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ligt het aan de host? Soms is het zelfs zo dat de site na enige uren weer online is.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cloudstrife - 24/01/2008 09:47
Avatar van cloudstrife PHP beginner Een vaak voorkomende fout als je een druk forum hebt, bekijk je tables eens in phpmyadmin of zo die phpbb_session table zal wss in use staan of ferme overhead hebben. Gewoon ff de tabel aanvinken en de optie repareren kiezen en het is terug in orde.
Offline DrB - 24/01/2008 10:14 (laatste wijziging 24/01/2008 10:25)
Avatar van DrB HTML interesse Hij geeft in phpmyadmin inderdaad deze fout aan:

Error

SQL query: Edit

SHOW INDEX FROM `phpbb_sessions` ;

MySQL said: Documentation
#1016 - Can't open file: 'phpbb_sessions.MYI' (errno: 145)

Ik zal even kijken hoe ik hem kan repareren 

//edit

Waar kan je hem repareren? Bij operations kan ik het niet vinden.
Offline cloudstrife - 24/01/2008 10:26
Avatar van cloudstrife PHP beginner In je totaal overzicht van al je tabellen in de dtabase kan je links een tabel aanvinken en onderaan de lijst staat dan de mogelijkheid om alels te selecteren en zo en daarnaast een keuzelijst met de mogelijkheden repareer, optimaliseer, analyseer, etc... als je de structuur van een tabel bekijkt is het ook mogelijk via het tabblad handelingen (denk ik).
Offline DrB - 24/01/2008 10:33 (laatste wijziging 24/01/2008 10:34)
Avatar van DrB HTML interesse Ja net toen je het zei had ik het ook gevonden via google idd 

Thnx, het forum loopt weer. Bedankt voor jullie snelle antwoorden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s