login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

uniek id

Offline compudoc - 11/01/2008 18:28 (laatste wijziging 11/01/2008 18:32)
Avatar van compudocPHP beginner ik heb een wie is online systeempje gemaakt...
nou heb ik echter 1 probleempje.

als ik 2 mensen met hetzelfde ip adres heb die al zijn ingelogd dan overschrijft de gene die het eerst een actie uitvoert de username van de ander in de database. Ook als er 2 niet ingelogde mensen zijn dan telt het scriptje dit ook als 1 persoon.

ik zat te denken om iedereen een uniek id mee te geven maar ik heb geen idee hoe ik zoiets moet maken.

heeft er iemand een idee hoe ik zoiets moet aanpakken?
alvast bedankt.

edit:
of bestaat er ook nog ziets in php om een ip adres aan te roepen wat weer uniek is voor elk ip adres?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Nanon - 11/01/2008 18:46
Avatar van Nanon PHP interesse Hoe is de structuur van je database? En waar controleer je op als iemand inlogd ( gebruikersnaam en wachtwoord? )
Offline DMM - 11/01/2008 19:10
Avatar van DMM PHP beginner Je kunt dan ev. een tweede controle uitvoeren op basis van de browser/OS. Bvb.: Ip-adres: 157.254.256
* Browser bezoeker 1: FF
* Browser bezoeker 2: IE
Offline ranco - 12/01/2008 14:37 (laatste wijziging 13/01/2008 14:04)
Avatar van ranco PHP gevorderde Aangezien 70% of meer IE gebruikt is de kans zeer groot dat ze dezelfde browser gebruiken.

Maak in je tabel het IP-adres en de tijd (tot seconden nauwkeurig) primarykey. De kans dat mensen op hetzelfde ipadres, tot op de seconden nauwkeurig een handeling berichten is zeer klein.

Edit: Maak gebruik van microtime(). Dan kun je zelfs op microseconden gaan tellen, dan is de kans helemaal minimaal van overschrijving
Offline mark92 - 13/01/2008 13:49
Avatar van mark92 Gouden medaille

Nieuw lid
misschien kan je gebruik maken van sessions en het session-id in een database stoppen (en eventueel koppelen aan een ip)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s