login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ww onthouden

Offline kenzo - 04/01/2008 13:29
Avatar van kenzoPHP beginner Hallo,

Hoe kan ik bij login een vakje maken dat het wachtwoord onthouden kan worden (tot volgende login)...

Ik weet hoe je het vakje maakt, maar ik bedoel de code 

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline XeriuM - 04/01/2008 13:30
Avatar van XeriuM Lid zoek maar bij de PHP manual op $_SESSION
Offline Bart - 04/01/2008 13:31
Avatar van Bart PHP expert Dit gebeurt volgens mij automatisch in FireFox, als je op submit klikt krijg je automatisch het bericht of je het wachtwoord wilt opslaan.
Offline lemoinet - 04/01/2008 13:32
Avatar van lemoinet PHP gevorderde http://www.site...amp;id=307
Offline kenzo - 04/01/2008 13:34 (laatste wijziging 04/01/2008 13:40)
Avatar van kenzo PHP beginner jah, dat kan, maar als het niet komt had ik het toch graag erbij ...

@lemoinet: Wat heb ik daaraan? (ik zie daar niet zo'n functie bij staan)

alleen hoelang iemand ingelogd wil blijven, maar dat heb ik. Ik wil graag als iemand ooit eens ingelogd is, dat hij ervoor heeft kunnen kiezen het ww op te slaan!

of moet ik dan een database maken met ww, en ze daarin opslaan per ip? (onbeveildigd ( niet MD5 )

en dan oproepen?
Offline Vincjenzo - 04/01/2008 13:48
Avatar van Vincjenzo Nieuw lid Ik denk dat je het beste de user + wachtwoord in MD5 (of andere encryptie) kan opslaan in een cookie, en dat cookie na een tijd laten verlopen (1 dag, of 2 weken wat jij wil). Dan nog je inlog verbouwen zodat ie controleerd of er een cookie bestaat en of usernaam en wachtwoord kloppen, anders niet inloggen.

Maar voor je dat gaat doen misschien eerst hier nog even een kijkje nemen: Cookie Theft
Offline kickasgamer - 04/01/2008 15:42 (laatste wijziging 04/01/2008 16:13)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde je moet werken via sessies en cookies, bv in een cookie een security hash en die hash samen met een id in de DB als die hash over een komtmet de hash in de DB dan log je de gebruik in, kijk anders even in mijn profiel anar mijn topics normaal zit daar 1 tussen die daar over handelt ;)

EDIT: ik zie juist dat je niet in mijn geschiedenis kan kijken dus zal ik even zelf de thread zoeken ;)

EDIT2: voila --> http://www.site...p;id=25089
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.231s