login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php communiceert niet met mysql

Offline webmaker - 29/12/2007 19:07 (laatste wijziging 29/12/2007 19:08)
Avatar van webmakerPHP interesse Php kan geen verbinding met mysql maken en als ik phpinfo(); doe zie ik daar ook geen mysql kader staan met de instellingen. Terwijl mysql eigenlijk wel ingesteld is in het php.ini file. Wat doe ik verkeerd hoe komt het dat mysql niet word herkend door php?? 

EDIT: als ik verbinding maak via php met mysql krijg ik volgende foutmelding: Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in C:\Inetpub\wwwroot\webmaker\verbinding.php on line 6

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 29/12/2007 19:16
Avatar van Wim Crew algemeen mysql-lib is niet geinstalleerd. Ben je zeker dat het comment-teken weg is in je php.ini? ben je ook zeker dat je php.ini file in je windows-folder staat?
Offline webmaker - 29/12/2007 19:20
Avatar van webmaker PHP interesse php.ini file staat in windows map, hoe ziet dat comment teken eruit ik zie er alzinds geen staan, t'zal waarschijnlijk aan mysql-lib liggen. Waar kan je dat downloaden. 
Offline Wim - 29/12/2007 20:11
Avatar van Wim Crew algemeen dev.mysql.com?
Offline Martijn - 03/01/2008 16:04 (laatste wijziging 03/01/2008 17:44)
Avatar van Martijn Crew PHP verander is mysql_connect in mysql_pconnect, pakt ie die wel?

edit: Na nader info, doe maar niet  
Offline Ibrahim - 03/01/2008 17:13
Avatar van Ibrahim PHP expert een comment teken is een semi-colon ; dacht ik
Offline Wim - 03/01/2008 17:24
Avatar van Wim Crew algemeen @DeviourSoul: moet je idd zeker doen als je je mysqlserver vol met dode connecties wilt krijgen die voor time-outs en vertraging gaan zorgen..... Je maakt namelijk een PERMANENTE connectie aan. Je moet enkel mysql_pconnect gebruiken wanneer je het niet met mysql_connect kan doen.... mysql_pconnect moet je ook zeker afsluiten met mysql_close of de connectie blijft actief 

@Psycho: indeed...
Offline Martijn - 03/01/2008 17:35 (laatste wijziging 03/01/2008 17:57)
Avatar van Martijn Crew PHP tis niet Permenent, maar persistent. Het kijkt of je een connectie open heb staan, indien dat zo is, maakt ie niet een nieuwe verbinding.

Maar inderdaad, op php.net stond dat ie niet closed. Iemand die meer ervaren is dan ik vertelde me dat pconnect beter was, maar ik zal m ff hierheen sturen 

edit:
Ik heb er nog even iets meer over gezocht, ik geloof toch wel inderdaad dat het handiger is om met mysql_connect te werken en met een close() dan pconnect. Mn informatie was een beetje objectief,
excuses

nog een edit:
Using mysql_close() isn't usually necessary, as non-persistent open links are automatically closed at the end of the script's execution.

wats dat dan?   Ik heb een begin van een site waar er 1 bestand is die connect.php erbij trekt, en de pagina die je wou zien dmv een include en GET.
Is connect normaal dan ook beter, zo ja, hoe close ik m dan, want mn connect staat in connect.php, zonder querynaam...
Offline Stijn - 03/01/2008 17:51 (laatste wijziging 03/01/2008 17:53)
Avatar van Stijn PHP expert mysql_pconnect moet je niet gebruiken. Je moet gewoon de connector downloaden zoals wim al zei.

http://dev.mysql.com/downloads/connector/php/

Niet de mysqli downloaden en kijk naar je mysql versie. Als de connecter er staat, even je server herstarten en het zou moeten werken.

Zet die 2 DLL bestanden in je /ext map van php (of /extension)

[edit]

Wanneer het script klaar is met uitvoeren (dus op het einde) worden de mysql connecties gesloten.
Offline Wim - 03/01/2008 17:57
DeviourSoul schreef:
tis niet Permenent, maar persistent. Het kijkt of je een connectie open heb staan, indien dat zo is, maakt ie niet een nieuwe verbinding.

Maar inderdaad, op php.net stond dat ie niet closed. Iemand die meer ervaren is dan ik vertelde me dat pconnect beter was, maar ik zal m ff hierheen sturen 

edit:
Ik heb er nog even iets meer over gezocht, ik geloof toch wel inderdaad dat het handiger is om met mysql_connect te werken en met een close() dan pconnect. Mn informatie was een beetje objectief,
excuses

nog een edit:
Using mysql_close() isn't usually necessary, as non-persistent open links are automatically closed at the end of the script's execution.

wats dat dan?  

ik zei toch niet dat de p stond voor permanent?

de connectiet ussen php & mysql wordt bij mysql_connect automatisch beeindigd door php op het einde van een document. Bij mysql_pconnect niet. Maw bij een gewone connect moet je de verbinding niet afsluiten (gezien dit automatisch gebeurd, het is dus niet verkeerd als je dit wel doet), en bij een pconnect moet je de verbinding sluiten of deze zal blijven bestaan en uiteindelijk zal het je server de nek om doen
Offline Martijn - 03/01/2008 21:56
Avatar van Martijn Crew PHP ik heb er al het 1 en ander voor opgezocht, bedankt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s