login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Fout in session.

Offline thomasje - 24/12/2007 15:27
Avatar van thomasjeMySQL beginner Ik heb de volgende code:
  1. <?
  2. $klantnummerl = $_SESSION['loggedin']; //klantnummer opvragen
  3. ?>
  4. <?php
  5. mysql_connect('localhost','root','');
  6.  
  7. if(mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(klantnummer) FROM `adverterders`"),0) == 0)
  8. {
  9. echo 'Er staan nog geen berichten in de database';
  10. }
  11.  
  12. ?>
  13. <?php
  14. $qSelect_berichten = mysql_query('SELECT * FROM `adverterders` WHERE klantnummer = $klantnummerl') or die (mysql_error());
  15. while($aBerichten = mysql_fetch_array($qSelect_berichten))
  16.  
  17. $advid = $aBerichten['adv']; ?>

Maar krijg steeds de zelfde fout:
Unknown column '$klantnummerl' in 'where clause'

Hoe kan ik dit oplossen? ik komn er niet mee uit, maar het zal wel een stomme fout wezen.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 24/12/2007 15:32 (laatste wijziging 24/12/2007 15:50)
Avatar van Koen PHP expert PHP.net: session_start
Bovenaan je pagina.

En de uitleg van wimmarien klopt:
PHP herkent geen $variabelen wanneer ze tussen singe quotes (' en ') staan, hetzelfde met \n,\r,..
Offline Wim - 24/12/2007 15:43
Avatar van Wim Crew algemeen en:

1. $qSelect_berichten = mysql_query('SELECT * FROM `adverterders` WHERE klantnummer = \''.mysql_real_escape_string($klantnummerl).'\'') or die (mysql_error());
Offline thomasje - 24/12/2007 15:49 (laatste wijziging 24/12/2007 15:51)
Avatar van thomasje MySQL beginner Ik include het scriptje via een iframe in mijn pagina's die de mensen te zien krijgen nadat ze zijn ingelogd. Kan het daaraan liggen dat de session niet wordt gestart?
En weten jullie hierdan mischien een oplossing voor?
Want als ik hetzelfde scriptje in de pagina kopieert dan worden de tekstvelden groter? Kan dit aan mijn css liggen, het script heeft een apart css bestand.
Offline Wim - 24/12/2007 17:49
Avatar van Wim Crew algemeen wat is je huidige script? Heb je session_start() bovenaan gezet? Heb je die query aangepast? Heb je mss nog iets aangepast?
Offline thomasje - 24/12/2007 18:55
Avatar van thomasje MySQL beginner Nee de session wordt in de pagina waar ik deze code in een iframe zet uitgevoerd. Of kan dit niet?
Offline Wim - 24/12/2007 18:56
Avatar van Wim Crew algemeen nee dat kan niet. met een include kan dit wel, maar een iframe is een apparte pagina (in een appart window zogezegd)
Offline thomasje - 24/12/2007 19:22 (laatste wijziging 24/12/2007 19:26)
Avatar van thomasje MySQL beginner Maar nu blijf ik met het probleem zitten dat hij de advertentie groter weergeeft dan mijn pagina en dat is niet zo als ik hem in een iframe include.
Mijn code vindt je hier:
[url]http://www.plaatscode.be/4564/[/url]
Dit is dus alleen van het geen ik met php include in mijn andere pagina.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.219s