login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

keuze maken in formulier

Offline hondasport - 15/12/2007 23:16
Avatar van hondasportNieuw lid Ik heb een formulier waar meerdere namen kunnen worden ingevuld.
Nu is de vraag , is er een manier waarmee je in het formulier kan zeggen met hoeveel personen je bent en volgens dat aantal dan het aantal invulvelden aanpassen ?
Mijn formulier staat hier:
http://www.toesjee.eu/minicamping/boeken.html

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ranco - 15/12/2007 23:37
Avatar van ranco PHP gevorderde Dat kan, gewoon eerst vragen hoeveel personen er ingevuld moeten worden. En dan vervolgens een forlus aanmaken en het zovaak als nodig is laten herhalen. In deze forlus wordt dan steeds de herhalende formuliervelden getoond, en maakt het veldnaam variabel (klantnaam.$i).

Het is best veel werk, heb ook zoiets gemaakt laatst, maar daar ben je best even mee bezig. Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel ;)
Offline hondasport - 15/12/2007 23:39
Avatar van hondasport Nieuw lid Ik ken een for lus , maar hoe voeg je dan een veld toe ?
Offline Bart - 15/12/2007 23:40 (laatste wijziging 15/12/2007 23:41)
Avatar van Bart PHP expert Waarom zo moeilijk doen als het makkelijk kan?
Kan ook gewoon met javascript, 2 buttons (input veld toevoegen, input veld verwijderen)

1. <?php
  2. for($i = 0; $i < $aantal_personen; $i++)
  3. {
  4. echo '<input type="text" name="persoon'.$i.'">';
  5. }
  6. ?>
Offline hondasport - 15/12/2007 23:48
Avatar van hondasport Nieuw lid Dus als i=7 zal hij de iedere keer een veld toevoegen met het betreffende nummer?
en die aantal_personen , is dat dan best met een keuzelijst of een numerieke invoer te verkrijgen ?
Offline Bart - 15/12/2007 23:52
Avatar van Bart PHP expert Ja klopt.
Kan je controleren met een user input form.
Offline hondasport - 15/12/2007 23:54
Avatar van hondasport Nieuw lid ik ga nog eens zagen :-)
Hoe verbind je die form dan met die variable?
Offline Bart - 15/12/2007 23:59
Avatar van Bart PHP expert Je hebt een input veld met de naam "aantal_personen".
Als je dan op submit klikt krijg je $_POST['aantal_personen'].
$_POST['aantal_personen'] is dan die $aantal_personen.
Offline hondasport - 16/12/2007 00:17
Avatar van hondasport Nieuw lid ahzo ,dus je moet eigenlijk eerste het form posten.Ok
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s