Hallo iedereen,
Momenteel ben ik een soort mini-cms bestandje aan het maken, hiervoor gebruik ik natuurlijk een database.
Het is de bedoeling dat de persoon gegevens kan verranderen in de profiel, nu heb ik dit gemaakt en hij zet het ook in een database maar het uitroepen lukt niet volledig. Dit is de eerste keer dat ik met een database ook werkt.
Hier zie je mijn scriptjes:
Bij in invoeren van gegevens in de database maak je netjes gebruik van mysql_query() or die(mysql_error()); Waarom doe je dat niet bij het ophalen van de gegevens?
Nu sla je de query (klopt deze wel?) op in een variabele, maar vervolgens doe je er niets mee. Kijk eens naar deze tutorial: http://www.site...SQL/SELECT
Ik ben nu al iets verder en krijg toch al iets in mijn pagina gedeelte,
Jammer genoeg nog niet gans mijn resultaat.
Ik krijg enkel een S erin, wie kan me helpen zodat ik mijn juiste gegevens hierin krijg ?
kan je via phpmyadmin bijvoorbeeld in de database kijken of de gegevens er wel in komen te staan?
en plaats een error_reporting(E_ALL); bovenaan je pagina... wellicht gaat er nog iets anders fout. De code ziet er verder goed uit. Zou alleen een kwestie van tabelnaam, veldnaam kunnen zijn
dat houd in dat $Voornaam niet is gedifineerd,
$rij["Voornaam"] maakt de var $Voornaam
edit:
ik neem aan dat er nog een stukje script boven het hier geposte zit?
ik zie namenlijk in het script van bekijken wat je hier hebt gepost maar 16 regels en $rij["voornaam"] staat op 11...
nee dat klopt niet...
'Undefined index' houdt in dat de index 'Voornaam' niet voorkomt in de array met resultaten. Of te wel... er is geen veld met naam 'Voornaam'.
Doe eens een var_dump($rij); in de while lus. Dan kan je zien welke waarde deze array bevat
<?php
error_reporting(E_ALL);
include ("mysql.php");
$query = 'SELECT Voornaam, Achternaam FROM `profiel` PROCEDURE ANALYSE()';
// we maken van query een mysql query, en zetten deze in de var. sql
$sql = mysql_query($query) or die (mysql_error());
// we zorgen dat je script netjes de resultaten uit de database haalt met een while loop
while var_dump($rij); = mysql_fetch_assoc($sql)){
// feth_assoc houd in met ['table_naam'] werken
// fetch_object houd in met ->table_naam werken
echo $rij["Voornaam"];
// we geven de rij voornaam weer
}
// het einde van de while loop
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE, expecting '(' in /home/gncebjfe/domains/ketnetfansite.be/public_html/debb/test/bekijken.php on line 16
<?php
error_reporting(E_ALL);
include ("mysql.php");
$query = 'SELECT Voornaam, Achternaam FROM `profiel` PROCEDURE ANALYSE()';
// we maken van query een mysql query, en zetten deze in de var. sql
$sql = mysql_query($query) or die (mysql_error());
// we zorgen dat je script netjes de resultaten uit de database haalt met een while loop
while $rij = mysql_fetch_assoc($sql)){var_dump($rij);
// feth_assoc houd in met ['table_naam'] werken
// fetch_object houd in met ->table_naam werken
echo $rij["Voornaam"];
// we geven de rij voornaam weer
}
// het einde van de while loop
?>
Oké met wat zoeken en doen heb ik nog iets anders gekregen maar kan er helemaal niet aan uit, denk dat mijn database helemaal verkeerd is ofzo,
Je moet eens zien: