login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ORDER BY heeft geen effect

Offline lau - 25/11/2007 19:35 (laatste wijziging 25/11/2007 19:36)
Avatar van lauHTML interesse Ik heb 2 tabellen voor banners, de ene heet as_banner en ander heet as_koppelbanner.
Omdat er verschillende pagina's (locaties) zijn wil ik dat de beheerder per locatie een ander banner kan opgeven. Dus 1 bepaald banner kan op verschillende locaties/pagina's zoals 1, 3, 5 etc. Daarnaast zijn er een 5tal groepenpagina's, als een banner WEL in een groepenpagina (=1) staat kan hij ook in pagina product (=2) staan. Als een banner NIET in een groepenpagina staat kan hij ook niet in pagina product staan OOK ALS hij op een productpagina is toegevoegd. Mijn tabellen zien er zo uit:
  1. as_banner
  2. id | titel | afbeelding
  3. ------------------------
  4. 1 ap ap.jpg
  5. 2 kl kl.jpg
  6. 3 wef wef.jpg
  7. 4 ieu ieu.jpg
  8.  
  9. as_koppelbanner
  10. id | banner | locatie | positie
  11. ----------------------------------
  12. 1 1 1 2
  13. 2 2 1 1
  14. 3 1 2 3
  15. 4 2 2 2
  16. 5 3 2 4
  17. 6 4 2 1

Je zult nu dus zien dat kl boven ap staat in de groepenpagina (locatie = 1).
Maar in de productenpagina (locatie = 2) zul je zien dat wef en ieu niet erbij staan, omdat deze ook niet zijn opgenomen in de groepenpagina. Je ziet op de groepenpagina kl boven ap staan.

Ok.. dit moet dus gebeuren, maar met mijn onderstaande code sorteerd hij niet op positie. Ik heb geprobeerd ASC naar DESC te veranderen, maar ook dan blijft hij ongesorteerd. De positie die hij geeft kan ik ook nergens afleiden waarom hij het zo gepositioneerd heeft.

Iemand die het probleem ziet?
http://www.plaatscode.be/4152/

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ranco - 25/11/2007 20:28
Avatar van ranco PHP gevorderde Hmm, ik zou het niet zeker weten. Het enige wat ik me alleen kan indenken is dat je het veld waarop je ordent, niet in je select hebt zitten. Ik weet niet of dit wel of geen probleem vormt. Ik heb het nog nooit zo gedaan, ordenen op veldnaam, zonder die nodig te hebben. Maar probeer eens voor de gein het veldnaam: "as_koppelbanner.positie" in je select op te nemen. Misschien werkt dit dan wel. Dus SELECT *alle veldnamen en dus ook as_koppelbanner.positie* FROM enz....
Offline lau - 25/11/2007 20:43
Avatar van lau HTML interesse heb ik al gedaan... geen succes.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s