login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

5 resultaten naast elkaar

Offline strikedancer - 25/11/2007 19:28
Avatar van strikedancerOnbekend hey ik ben bezig met een stukje script waar ik de leden laat zien die al lid zijn.

maar nu komt alles onder elkaar maar ik zou het liefst regels hebben van 5 resultaten naast elkaar en dan pas volgende regel.

weet iemand de beste oplosing hier voor.

mijn script

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DMM - 25/11/2007 19:43
Avatar van DMM PHP beginner Bedoel je zoiets (waarbij volgende code binnen je while lus komt)?
  1. <?php
  2. echo "<table>";
  3. echo "<tr>";
  4. echo "<td>".$naam."</td>";
  5. echo "<td>".$ietsanders."</td>";
  6. echo "<td>".$nogiets."</td>";
  7. echo "</tr>";
  8. echo "</table>";

Een td extra betekent een kolom extra binnen dezelfde kolom.
Een tr extra betekent een rij extra.
Offline strikedancer - 25/11/2007 19:47
Avatar van strikedancer Onbekend nee is niet wat ik bedoel ik bedoel het geen wat het script doet is
hij laat van iedere gebruiker de foto en gebruikersnaam zien.

maar die resultaten laat hij allemaal onder elkaar zien.

en wat ik eigenlijk wil is dat hij 5 resultaten naast elkaar laat zien en de volgende 5 weer op de volgende regel.
Offline ranco - 25/11/2007 20:22
Avatar van ranco PHP gevorderde Je moet dan met een while lus gaan werken.

1. $teller = 0;
  2. while ($arr = mysql_fetch_assoc($uigevoerdequery)){
  3. if ($teller == 0){
  4. echo "<tr>";
  5. }
  6. echo $arr["je veldnamen"] //hoeveel je er ook wilt;
  7. $teller++;
  8. if ($teller == 5){
  9. echo "</tr>";
  10. $teller = 0;
  11. }}

Dit is een klein voorbeeldje, ik hoop dat je het begrijpt. Door deze code te gebruiken krijgen je 5 resultaten op 1 rij, en worden de volgende vijf steeds op de volgende regel getoond.
Offline strikedancer - 25/11/2007 20:27 (laatste wijziging 28/11/2007 01:15)
Avatar van strikedancer Onbekend hey ik begrijp wat je bedoelt maar krijg het alleen eve niet meer te pakken hoe ik die in mijn script moet verwerken.

[edit]

ik heb nu dit script in elkaar gezet: script

alleen ik krijg maar 1 resultaat te zien terwijl er 13 moeten zijn
dus 2 rijen van 5
en 1 van 3

+ deze fout melding krijg ik er bij:

Warning: mysql_fetch_object(): 3 is not a valid MySQL result resource in D:\antibobbers.nl\wwwroot\test.php on line 10

wat is er fout ik wordt er gek van ben er al een paar uur mee bezig met dit stukje :S
Offline Ibrahim - 28/11/2007 07:59
Avatar van Ibrahim PHP expert Geen mysql_fetch_object, die is veel te sloom, gebruik eerder mysql_fetch_assoc();

Er is waarschijnlijk iets mis met je query, doe er eens een or die(mysql_error()); achter
Offline ranco - 28/11/2007 08:08
Avatar van ranco PHP gevorderde Gebruik inderdaad mysql_fetch_assoc. En haal je mysql_free_result eens weg aan het einde. Dit is volgens mij de oorzaak van het feit dat je maar 1 resultaat krijgt.
Offline Ibrahim - 28/11/2007 17:18
Avatar van Ibrahim PHP expert je moet de mysql_free_result buiten je while houden, wat deze functie doet is ervoor zorgen dat je resource verwijderd word van het geheugen. Daarom kan php hem na 1 resultaat niet vinden

(beetje uitgebreide uitleg van wat ranco bedoelt)
Offline strikedancer - 28/11/2007 23:59
Avatar van strikedancer Onbekend nu heb ik mijn code even zo gemaakt om te testen:

1. <?php
  2.  
  3. include("conf/config.php");
  4.  
  5. $sql = ("SELECT * FROM phpmylogon");
  6. $query = mysql_query($sql);
  7. $count = mysql_num_rows($query);
  8. $i = 4;
  9. while($row = mysql_fetch_object($query)) {
  10.  
  11. echo'<a href=../menu/leden/site/profiel.php?name='.$row->name.' target=hoofd>'.$row->name.'</a>';
  12.  
  13. if($i <= $count) {
  14. echo " , ";
  15. }
  16. $i++;
  17. }
  18. ?>

online script

als goed is moet ik nu toch om de 4 resultaten een komma krijgen maar ik krijg het niet voor elkaar
Offline Stijn - 29/11/2007 00:02 (laatste wijziging 29/11/2007 00:04)
Citaat:
als goed is moet ik nu toch om de 4 resultaten een komma krijgen maar ik krijg het niet voor elkaar
Als je in je zin ziet staat 'om de x resultaten moet er iets komen' dan heb je te maken met modulo rekenen 

1. <?php
  2.  
  3. include("conf/config.php");
  4.  
  5. $sql = ("SELECT * FROM phpmylogon");
  6. $query = mysql_query($sql);
  7. $count = mysql_num_rows($query);
  8. $i = 0;
  9. while($row = mysql_fetch_object($query)) {
  10.  
  11. echo'<a href=../menu/leden/site/profiel.php?name='.$row->name.' target=hoofd>'.$row->name.'</a>';
  12.  
  13. if( $i > 0 && $i++%4 == 0 ) {
  14. echo " , ";
  15. }
  16. }
  17. ?>

[sidenote]
mysql_fetch_row is sneller dan mysql_fetch_assoc omdat deze geen strings gebruikt als keys maar integers. Maar wie moppert er nu over die luttelige milliseconde?
Offline strikedancer - 29/11/2007 00:09 (laatste wijziging 29/11/2007 01:03)
Avatar van strikedancer Onbekend hey ik ben al een eind opgeschoten met dit script
online script

maar nu staan de namen naast de foto maar ik wil ze onder de foto iemand de oplossing

script
Offline ranco - 29/11/2007 08:43
stijn1989 schreef:
[..quote..]
mysql_fetch_row is sneller dan mysql_fetch_assoc omdat deze geen strings gebruikt als keys maar integers. Maar wie moppert er nu over die luttelige milliseconde?

Het voordeel van fetch_assoc is dat wanneer je je tabel aanpast, je geen wijzigen in een selectquery hoeft door te voeren ;)
(Natuurlijk wel bij Insertquery's)
Offline strikedancer - 29/11/2007 13:02 (laatste wijziging 29/11/2007 22:02)
Avatar van strikedancer Onbekend hey de text die je nu typt zie ik niet terug in mijn script dus kan iemand misschien iets duidelijker zijn

[edit]
dit is mijn script nu sript

en dit is mijn script online online script

[edit] hij werkt nog neiet naar behoren
Offline ranco - 30/11/2007 00:11 (laatste wijziging 30/11/2007 00:14)
Avatar van ranco PHP gevorderde Hm, hij loopt 6 maal je lus door voordat hij een </tr><tr> toevoegd zodat de volgende resultaten op een nieuwe regel getoond worden.

Tja, je hebt de keuze, het script wat je nu hebt, is iets waar ik nooit mee werk. (Teller delen door, en wanneer dit mogelijk is, dan reset.)

Ik kan mijn eigen variant wel weer gaan maken, maar dan ziet je script er totaal anders uit, en dat is alleen maar verwarrend voor jouw.
Offline strikedancer - 30/11/2007 03:28
Avatar van strikedancer Onbekend mij maakt eigenlijk niet uit hoe het script in elkaar zit als het maar werkt ik ben er nu al 4 dagen mee bezig en het lukt gewoon niet 
Offline Gerard - 30/11/2007 04:34
Avatar van Gerard Ouwe rakker Kijken of je hier wat mee opschiet dan:
http://pastebin.be/7118

Ja, ziet er ook totaal anders uit dan jouw script. Maar ik werk mijn voorbeelden altijd uit zoals ik het zou doen, niet zoals de ander werkt. 
Offline ranco - 30/11/2007 09:43
Avatar van ranco PHP gevorderde Precies, dat probeer ik dus ook te zeggen... vandaar ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.208s