login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

wordwrap

Offline SilVeX - 23/11/2007 09:19
Avatar van SilVeXHTML beginner Ik heb een nieuws systeempje maar die heeft soms hele lange nieuwsberichten. Nu wil ik ze afkorten, zoals je wel vaker ziet krijg je dan :
Citaat:
Blaat op de blaat bij de blaat over het blaten bij het water...
[url=http://#]Lees verder[/url]

Nu heb ik alleen kunnen vinden hoe ik met wordwrap regels kan afbreken na een x aantal tekens (letters).
Hoe moet ik nu het hele bericht afbreken?
Heeft iemand een tutorial of kan iemand mij dat misschien uitleggen?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 23/11/2007 09:21
Avatar van marten Beheerder Ik doe het gewoon met een extra tekstveld. Eerste zet je wat er voor de lees verder komt en de tweede wat er na komt.
Offline SilVeX - 23/11/2007 09:22 (laatste wijziging 23/11/2007 09:27)
Avatar van SilVeX HTML beginner Ja, die had ik ook al gehoord. Maar ik wil graag iets nieuws leren.
Ik heb nog nooit met wordwrap gewerkt en ik weet dat dit hiermee kan maar ik weet niet hoe
Offline Mad_Mike - 23/11/2007 09:44
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Voor zover ik weet kan je met wordwrap niet inkorten... maar alleen afbreken (zoals de naam al zegt). Om in te korten kan je substr(); gebruiken 
Offline SilVeX - 23/11/2007 09:47
Avatar van SilVeX HTML beginner Ja, dat zei mijn docent ook al maar als ik kijk op:
php.net/wordwrap/
Staat er in dat stukje:
Citaat:
string wordwrap ( string $str [, int $width [, string $break [, int $cut]]] )

Ik had het idee dat ik dan met die laatste "$cut" dat ik het bericht daarmee moest kunnen afbreken.
Offline Mad_Mike - 23/11/2007 09:55
Avatar van Mad_Mike PHP beginner en als je iets verder zou lezen:

"cut

If the cut is set to TRUE, the string is always wrapped at the specified width. So if you have a word that is larger than the given width, it is broken apart. (See second example). "
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.221s