Ik heb geprobeerd een gastenboek om te zetten in een productpagina. Ik hoop dat jullie even willen kijken waarom het toevoegen van producten het niet doet. dit is de sql tabel:
Veld Type Collatie Attributen Null Standaardwaarde Extra Foto text ascii_bin Nee
Productomschrijving text ascii_bin Nee
Prijs text ascii_bin Nee Plaatscode: 4035
Ik heb zelf al veel geprobeerd, ook opnieuw het toevoeg gedeelte uit het oorspronkelijke gastenboek halen en opnieuw omzetten. Verder weet ik zo\'nbeetje NULL van msq en php dus ik hoop dat jullie er ff naar willen kijken. Met mijn NULL kennis is al wel veel gelukt bijvoorbeeld dat je alleen dingen kan toevoegen als je bent ingelogd. Ik hoop dat jullie voor het laatste stukje ff willen helpen.
mvg Jeroen Hubert
Ik krijg geen error, het komt niet in de database te staan, daar gaat het dus fout. Als ik handmatig iets in de database zet wordt het gewoon zoals het moet op de pagina geprint.
ik hoop dat u mij kunt helpen want ik weet echt niet waar het aan ligt
mysql_query("INSERT INTO Gastenboek VALUES('".htmlspecialchars(trim($Foto),ENT_QUOTES)."','".nl2br(htmlspecialchars(trim($Productomschrijving),ENT_QUOTES)."','".htmlspecialchars(trim($Prijs),ENT_QUOTES))."','$REMOTE_ADDR')");
Heel vreemd, maar trip en htmlspecialchars werken bij mij in ieder geval niet samen. Ik weet niet of php dit express heeft gedaan of het een bug is.
Dit zou in ieder geval wel moeten werken.
@quicky: Omg, wat ziet jouw query er onoverzichtelijk uit. Als het om leesbaarheid gaat is jouw script een ware ramp. Beter zet je dit eerst uiteen in strings, en dan pas in een insertquery
Bij VALUES begin je dus in deze volgorde: ' (enkele quote) en daarna een dubbele (wanneer je een phpvariabele wil gebruiken) " en dan een koppelteken voor php (De punt dus) . En sluit ook weer in de omgekeerde volgorde af. Dit bebruik je niet in jouw script. Daarom werkt het volgens mij niet