Ik heb een aantal bestanden waarin ik eerst een 'fotogroep' aanmaak waarna ik foto's aan die groep koppel. Bij het aanmaken van de groepen wordt er op de server ook een map gemaakt met diezelfde naam en hierin moeten dan ook de foto's komen.
Alles werkt, ook de verwijzingen naar de mappen etc. alleen wordt het de foto zelf niet daadwerkelijk geupload naar de betreffende map.
$sql="INSERT INTO foto(FotoID,Fotogroep,Titel,Foto,Datum,Omschrijving) VALUES('".$FotoID."','".$Fotogroep."','".$Titel."','".$Foto."','".$Datum."','".$Omschrijving."')";
Daarbij ga je ervan uit dat er toch al iets geuploaded is toch? Dat is bij mij niet het geval, het maakt netjes de verwijzing in de tabel aan maar er wordt niks daadwerkelijk op de server gezet.
Als ik de copy gebruik op deze manier zou 't er toch ook op moeten komen??
Ik zal 't wel niet begrijpen maar dat is toch ook weer om iets wat al reeds online staat te verplaatsen binnen het domein? Ik zoek iets van een fout of dergelijke waarom 't bovenstaande niet werkt zoals 't zou moeten..
Nee volgens mij begrijp jij het niet nee... jij wilt de copy functie gebruiken om bestanden van de client naar de server te kopieren, maar dit kan niet. Daarvoor heb je de functie nodig zoals ik hierboven aangaf. Lees ook even de omschrijving en voorbeelden voor die op de php.net pagina staan. En dan ook meteen voor de copy functie.
Ik heb ook een script gepoogd te gebruiken dat onder tutorials staat maar daarmee werkt 't ook niet. Ik zou graag een praktische oplossing zien in plaats van dat ik met een kluitje het riet in word gestuurd!
Hier staan meer dan genoeg goede voorbeelden. Probeer dan eerst gewoon de foto te uploaden naar de server, als dat goed gaat koppel het database gedeelte eraan.
$sql="INSERT INTO foto(FotoID,Fotogroep,Titel,Foto,Datum,Omschrijving) VALUES('".$FotoID."','".$Fotogroep."','".$Titel."','".$Foto."','".$Datum."','".$Omschrijving."')";