login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Query uitvoeren met array

Offline DMM - 07/10/2007 17:05
Avatar van DMMPHP beginner Beste

Op mijn controlepaneel is er de mogelijkheid om pagina's aan te vinken en vervolgens d.m.v. een submit-knop te verwijderen. Zoiets dus:
  1. <?php
  2. $verw = implode (', ', $_POST['verw']);
  3. // De array wordt samengevoegd //
  4.  
  5. $Q = mysql_query ("DELETE FROM table WHERE paginaid IN(".$verw.")") or die (mysql_error());
  6. // De query //
  7. ?>
  8. <input type=\"checkbox\" name=\"verw[]\" value=\"".$row['paginaid']."\" />

Dit is vrij simpel. Maar nu zou ik graag hebben dat er ook een andere query wordt uitgevoerd, die er voor moet zorgen dat er een logische samenhang is tussen de volgorde-id's van de verschillende pagina's.
Ik heb bijvoorbeeld 4 rijen waarvan ik de derde verwijder:
Volgordeid
1
2
[Verwijderd]
4

De query zou dus het volgende moeten doen:
  1. $volgordeid = "Hoe moet ik volgordeid definiëren?";
  2. $Q = mysql_query("UPDATE table SET volgordeid=volgordeid-1 WHERE volgordeid > '".$volgordeid."' ") or die(mysql_error());

Het resultaat van deze query spreekt voor zich; het probleem echter is dat ik niet weet hoe $volgordeid te definiëren. Ik dacht eraan om te werken met een hidden input-formulier, maar hoe het verder moet, weet ik niet.

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt

David Roelandt

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 07/10/2007 18:27
Avatar van Ibrahim PHP expert http://www.site...mp;id=1259

bekijk dit, zelfde principe
Offline DMM - 07/10/2007 20:34 (laatste wijziging 07/10/2007 20:47)
Avatar van DMM PHP beginner Oké, ik zal het bekijken. Bedankt.

Edit:
Zoiets heb ik eigenlijk al. Het probleem stelt zich echter wanneer ik items verwijderd heb. Ik weet niet hoe ik er dan voor moet zorgen dat de volgorde-id's perfect op mekaar volgen.
Offline Dark_Paul - 07/10/2007 21:06
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Waarom zou je dat willen?
Het ID is waarschijnlijk Auto-increment. Als jij id's 1 t/m 4 er in hebt staan, je verwijderd 3 en maakt van 4 dan 3, zal de auto-increment toch verder gaan bij 4, als ik me niet vergis.
Er staat tussen de scripts wel een script die de auto-increments allemaal weer netjes op laat tellen (dus zonder gaten), maar dat is erg uitgebreid om iedere keer te doen.
Offline DMM - 07/10/2007 21:10
Avatar van DMM PHP beginner Het paginaid is inderdaad auto-increment, maar het volgordeid niet. Het is immers zo dat pagina's en subpagina's in dezelfde tabel staan.
Vb.:

paginaid titel volgordeid
1 Pagina 1
2 Pagina 2
4 Pagina 4
6 Subpagina 1
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s