token error
Voronwe - 22/09/2007 18:59
Lid
hey,
vraagje....
als ik een script uitvoer krijg ik een parse error namelijk:
Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING on line 112
line 112 is de volgende code:
mysql_query("INSERT INTO `tumbleweed` (`voornaam`, `achternaam`, `leeftijd`, `geslacht`, `klas`, `email`, `auditie`, `instrument`, `commentaar`) VALUES(`".$_POST['voornaam']."`,`".$_POST['achternaam']."`,`".$_POST['leeftijd']"`,`".$_POST['geslacht']."`,`".$_POST['klas']."`,`".$_POST['email1']"`,`".$_POST['auditie1']."`,`".$_POST['auditie2']."`,`".$_POST['instrument']."`,`".$_POST['commentaar']."`)");
mysql_query ( "INSERT INTO `tumbleweed` (`voornaam`, `achternaam`, `leeftijd`, `geslacht`, `klas`, `email`, `auditie`, `instrument`, `commentaar`) VALUES(`" . $_POST [ 'voornaam' ] . "`,`" . $_POST [ 'achternaam' ] . "`,`" . $_POST [ 'leeftijd' ] "`,`" . $_POST [ 'geslacht' ] . "`,`" . $_POST [ 'klas' ] . "`,`" . $_POST [ 'email1' ] "`,`" . $_POST [ 'auditie1' ] . "`,`" . $_POST [ 'auditie2' ] . "`,`" . $_POST [ 'instrument' ] . "`,`" . $_POST [ 'commentaar' ] . "`)" ) ;
volgens mij is alles goed:S
hoe moet ik nu verder?
gr
Voronwe
5 antwoorden
Gesponsorde links
Koen - 22/09/2007 19:06
PHP expert
Tabellen en kolommen zet je inderdaad tussen ´en ´.
Maar dat geld niet voor de strings die je invoerd, deze moeten tussen de normale quotes ( ' en ' ).
dus verander bij 'values' de ´s in 's.
ikki007 - 22/09/2007 19:11
PHP ver gevorderde
Er miste ook nog een punt.
mysql_query("INSERT INTO `tumbleweed` (`voornaam`, `achternaam`, `leeftijd`, `geslacht`, `klas`, `email`, `auditie`, `instrument`, `commentaar`) VALUES('".$_POST['voornaam']."', '".$_POST['achternaam']."', '".$_POST['leeftijd']"', '".$_POST['geslacht']."', '".$_POST['klas']."', '".$_POST['email1']."', '".$_POST['auditie1']."', '".$_POST['auditie2']."', '".$_POST['instrument']."', '".$_POST['commentaar']."')");
mysql_query ( "INSERT INTO `tumbleweed` (`voornaam`, `achternaam`, `leeftijd`, `geslacht`, `klas`, `email`, `auditie`, `instrument`, `commentaar`) VALUES('" . $_POST [ 'voornaam' ] . "', '" . $_POST [ 'achternaam' ] . "', '" . $_POST [ 'leeftijd' ] "', '" . $_POST [ 'geslacht' ] . "', '" . $_POST [ 'klas' ] . "', '" . $_POST [ 'email1' ] . "', '" . $_POST [ 'auditie1' ] . "', '" . $_POST [ 'auditie2' ] . "', '" . $_POST [ 'instrument' ] . "', '" . $_POST [ 'commentaar' ] . "')" ) ;
Voronwe - 22/09/2007 19:35 (laatste wijziging 22/09/2007 19:49)
Lid
Dus wat ikki007 heeft gepost moet kloppen?
Voronwe - 22/09/2007 19:49 (laatste wijziging 22/09/2007 19:56)
Lid
hij doet het nog steeds niet....
en ik heb precies neergezet wat ikki007 heeft neergezet
:S:S
Edit:
die punt was ik idd vergeten en ik was vergeten om bij de tabellen auditie te veranderen naar auditie1 en auditie2
thx guys
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten .