Ik ga waarschijnlijk een boek kopen over php (en liefst ook mysql) maar ik zou niet weten welk boek ik zou kopen, daarom vraag ik dus welk boek jullie mij zouden aanraden.
Dat eerste boek ziet er wel goed uit maar kost nogal veel.
Mischien dan is dat 2de is wel geen mysql.
Sugesties blijven welkom.
Als het te duur is dan zou je keuzes moeten maken? Goeie boeken zijn niet goedkoop. Je kan ook pdfjes downloaden maar ik vind dat persoonlijk niet echt lekker lezen.
Wil je alleen nederlands-talige boeken of is engels ook goed? Zelf heb ik deze 2 engelse boeken en vind ze erg goed:
Professional PHP5: is wel in combinatie met een oracle database ipv mysql maar je kan de voorbeelden aanpassen. Link naar bol.com
Beginning Database Design: het optimaliseren van je databse, staan ook mysql queries in en daar kan je veel van leren. Boek op bol.com
Je kunt natuurlijk ook een boek huren in de bibliotheek. Dan heb je het toch voor 1 maand ter jouw beschikking...
Indien je er één wilt kopen, dan raad ik je PHP5 & MySQL aan, alles is goed uitgelegd en gestructureerd. Bovendien heb je talloze voorbeelden die het "leerproces" vergemakkelijken.