Onbekend |
|
Ik ben een loginscript aan het maken (mijn eerste)
maar hij zegt altijd No database selected hoe moet ik een database selecteren?
Mijn codes:
<?php
mysql_connect("...", "...", "...");
mysql_select_db("...");
if (isset($_POST['verzenden'])) {
//Als men op de Submit knop heeft gedrukt van het formulier...
if ($_POST['voornaam'] == "") {
$error = "voornaam is niet ingevuld<BR />";
} if ($_POST['achternaam'] == "") {
$error .= "achternaam is niet ingevuld<BR />";
} if ($_POST['leeftijd'] == "") {
$error .= "leeftijd is niet ingevuld";
} if ($_POST['paswoord'] == "") {
$error .= "paswoord is niet ingevuld";
}
//Met de operator .= voegen we een waarde toe aan een variabele
//Zo kunnen we dus controleren of alles goed is ingevuld of niet.
if (!isset($error)) {
//als de variabele $error niet is aangemaakt ...
$query="INSERT INTO members (voornaam, achternaam, leeftijd , paswoord) VALUES ('".$_POST['voornaam']."', '".$_POST['achternaam']."', '".$_POST['leeftijd']."', '".$_POST['paswoord']."')";
mysql_query($query) or die(mysql_error());
echo 'Proficiat je bent nu lid van deze website.<br>Om in te loggen moet u naar <a href="login.php">hier</a> gaan.';
} else {
echo "Gelieve alle formuliervelden netjes in te vullen !<BR /><BR />";
echo "<FONT COLOR=\"#FF0000\">".$error."</FONT>";
}
} else {
echo "U moet eerst het formulier invullen !";
}
?>
<?php if (isset($_POST['verzenden'])) { //Als men op de Submit knop heeft gedrukt van het formulier... if ($_POST['voornaam'] == "") { $error = "voornaam is niet ingevuld<BR />"; } if ($_POST['achternaam'] == "") { $error .= "achternaam is niet ingevuld<BR />"; } if ($_POST['leeftijd'] == "") { $error .= "leeftijd is niet ingevuld"; } if ($_POST['paswoord'] == "") { $error .= "paswoord is niet ingevuld"; } //Met de operator .= voegen we een waarde toe aan een variabele //Zo kunnen we dus controleren of alles goed is ingevuld of niet. //als de variabele $error niet is aangemaakt ... $query="INSERT INTO members (voornaam, achternaam, leeftijd , paswoord) VALUES ('".$_POST['voornaam']."', '".$_POST['achternaam']."', '".$_POST['leeftijd']."', '".$_POST['paswoord']."')"; echo 'Proficiat je bent nu lid van deze website.<br>Om in te loggen moet u naar <a href="login.php">hier</a> gaan.'; } else { echo "Gelieve alle formuliervelden netjes in te vullen !<BR /><BR />"; echo "<FONT COLOR=\"#FF0000\">".$error."</FONT>"; } } else { echo "U moet eerst het formulier invullen !"; } ?>
|