Ik heb een verzendformulier wat ik naar mijn mysql database wil versturen. Alles gaat in principe goed, echter hij schrijft de multiplebox niet goed naar de database. hij schrijft enkel 1 waarde als ik er bijv. meerdere selecteer..
Wat voor type kolom moet ik in mijn mysql database gebruiken om de waardes goed weg te schrijven?
momenteel heb ik alleen het onderstaande. Het formulier ziet er zo uit:
mysql_query("INSERT INTO `advertentie` (`soort`) VALUES ('". $_POST['soort']."', '". time() ."', '". $user['id'] ."', '". $_SERVER['REMOTE_ADDR'] ."')") or die (Mysql_Error());
echo "Je advertentie is toegevoegd en staat online!";
mysql_query("INSERT INTO `advertentie` (`soort`) VALUES ('".$_POST['soort']."', '".time()."', '".$user['id']."', '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')") or die(Mysql_Error());
echo"Je advertentie is toegevoegd en staat online!";
Doe eens een print_r($_POST['soort']). Dan zul je zien dat dat een array is (als er een of meer opties geselecteerd zijn). Ik zou trouwens values numeriek laten zijn, in plaats van tekst.
Je krijgt een array, maar hij schrijft alleen de eerste of laatste weg, je moet gewoon deze array uitlezen in een string en dan in de database zetten. Bij het uitlezen kan je deze string dan weer splitsen
hartelijk dank voor de reacties. Hij schrijft inderdaad enkel de laatste weg.. Hoe moet ik de array uitlezen in een string en dan in de database zetten? wat bedoel je daarmee?
Sorry maar ik ben niet echt een expert...
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Vriendelijk bedankt voor je tijd,
Robbert
Je moet van de array een string maken. In deze string staan dan alle waarden gescheiden door een ; bijv.. bij het uitlezen van de dataabase maak je van de string weer een array.
mysql_query("INSERT INTO `advertentie` (`soort`) VALUES ('". $_POST['soort']."', '". time() ."', '". $user['id'] ."', '". $_SERVER['REMOTE_ADDR'] ."')") or die (Mysql_Error());
mysql_query("INSERT INTO `advertentie` (`soort`) VALUES ('".$_POST['soort']."', '".time()."', '".$user['id']."', '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')") or die(Mysql_Error());