login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MS Word uploaden

Offline DMM - 24/08/2007 15:07
Avatar van DMMPHP beginner Hallo

Stel dat ik een MS Word bestand up load naar mijn server/Mysql database. Is het dan mogelijk om dit bestand weer te geven op mijn webpagina, met (logischerwijze) alle tekstopmaak e.d.?

Hier vond ik (dacht ik) een goed script: http://plaatscode.be/6408/. Maar het blijkt niet te werken...

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline SilVeX - 24/08/2007 15:34
Avatar van SilVeX HTML beginner MS word = microsoft office word?

Dan kan je hem toch vanuit word exporteren (opslaan als) als html document, dan maakt hij alleen wel rare javascriptjes aan in de source om de tab's etc weer te geven
Offline Wim - 24/08/2007 15:42
Avatar van Wim Crew algemeen Sandernerd: dat gaat wel.

Je opent het file'tje als plain-text, eventueel codeer je het, en je steekt het in je database. Nadien lees je dit uti (eventueel decodeer je het) en je schrijft het weg; dan heb je terug je worddocument
Offline DMM - 24/08/2007 15:55 (laatste wijziging 24/08/2007 18:22)
Avatar van DMM PHP beginner Wim Marien, plaintext, kan dit zoiets als dit zijn?
Citaat:
???|???>???
David Roelandt

En hoe moet je het document dan precies weergeven in de juiste tekstopmaak op de webpagina?

// EDIT: Ben er in geslaagd om het bestand up te loaden. Maar nu komt de eigenlijke bedoeling: kan ik de inhoud van dit bestand vervolgens weergeven op een webpagina mét tekstopmaak e.d.?
Offline Flex1986 - 24/08/2007 18:57
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
MS Word is een gesloten en encrypted bestandsformaat. Ik geef je dus weinig kans dat dat gaat lukken. En al zou het wel lukken dan zal het er niet uitzien.
Offline DMM - 24/08/2007 21:10 (laatste wijziging 25/08/2007 12:59)
Avatar van DMM PHP beginner Normaalgezien zou het wel moeten lukken. Op volgende site vind je een CMS waarbij je een Word bestand kunt uploaden, en de inhoud van dat bestand wordt werkelijk naar het scherm geschreven

http://demo.snelsite.nl/admin/?s=lite.snelsite.nl
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s