Nieuw lid |
|
Hoi! Ik wil graag een contactform op m'n site plaatsen, maar een html-script werkt niet goed! Deze verzend namelijk via Outlook en dat wil ik niet! Nu heb ik deze PHP op internet gevonden, maar ik snap hem niet helemaal!
contact.htm
<html>
<head>
<title>Contact</title>
</head>
<body>
<form name="form1" method="post" action="verwerk.php">
<table width="322" border="0">
<tr>
<td width="123">Naam:</td>
<td width="238"><input name="naam" type="text"></td>
</tr>
<tr>
<td>E-mail:</td>
<td><input name="email" type="text"></td>
</tr>
<tr>
<td>Bericht:</td>
<td><textarea name="bericht" rows="5"></textarea></td>
</tr>
</table>
<p>
<input type="submit" name="Submit" value="Verstuur!">
</p>
</form>
</body>
</html>
<html> <head> <title>Contact</title> </head> <body> <form name="form1" method="post" action="verwerk.php"> <table width="322" border="0"> <tr> <td width="123">Naam:</td> <td width="238"><input name="naam" type="text"></td> </tr> <tr> <td><input name="email" type="text"></td> </tr> <tr> <td>Bericht:</td> <td><textarea name="bericht" rows="5"></textarea></td> </tr> </table> <p> <input type="submit" name="Submit" value="Verstuur!"> </p> </form> </body> </html>
verwerk.php
<?php
$naam="Naam: $_POST[naam]\n \n";
$email="E-mail: $_POST[email]\n \n";
$bericht="Bericht: \n $_POST[bericht]\n";
mail('jounaam@joudomein.com','onderwerp',$naam . $email . $bericht);
echo("Je bericht is verzonden er zal zo snel mogelijk beantwoord
worden.");
?>
<?php $naam="Naam: $_POST[naam]\n \n"; $email="E-mail: $_POST[email]\n \n"; $bericht="Bericht: \n $_POST[bericht]\n"; mail('jounaam@joudomein.com','onderwerp',$naam . $email . $bericht); echo("Je bericht is verzonden er zal zo snel mogelijk beantwoord worden."); ?>
Nu is mijn vraag: Waar moet ik in godsnaam de 'verwerk.php' plaatsen?
Marten schreef: In ieder geval moet je code tussen code tags. Lees de regels even door!
|