login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Statistieken van sitemasters (Opgelost)

Offline Bruud - 20/08/2007 20:22
Avatar van BruudNieuw lid Heeft er toevallig iemand een soort gelijk script Statistieken als dat van sitemasters, ik heb bij de scripts gekeken en daar kon ik alleen maar Statistieken vinden zonder mysql en ik wil graag met.
Alvast bedankt!

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline kickasgamer - 21/08/2007 11:58
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde via database werden gaat sneller (beter) dan de hele tijd een bestand te openen en dan tussen alles teksten te gaan zoekn en dan nog iets weg te schrijven en het bestand terug te sluiten, als je het zo wilt doen werkt mysql VEEL sneller ;)
Offline Wim - 21/08/2007 12:47
Avatar van Wim Crew algemeen omdat MySQL handig is. Uiteindelijk zit een MySQL database ook maar in een gewoon bestand. De MySQL server leest dit bestand (=database) dan uit, en zal de gegevens decoderen. Nadien voert de server er de gewenste zoekopdrachten op uit (WHERE).

Alles zelf doen is toch onnodig veel werk, laat een SQL server dit doen, hiervoor zijn die beestjes er immers!

Bruud: Welke statistieken wil je allemaal? pageviews? unieke bezoekers? op welke pagina de bezoekers zijn? wie online is? ...?
Offline Bruud - 21/08/2007 20:22
Avatar van Bruud Nieuw lid ik wil graag het aantal bezoekers online en hoeveel daarvan geregistreed.

Sandernerd schreef:
Waarom zou je mét mysql willen? ten eerste gaat zonder sneller en is minder ingewikkeld met database, username en password.

[..quote..]

Ik werk altijd met database en ik kan niet werken met bestanden dus...:S
Offline TotempaaltJ - 21/08/2007 20:44
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Je hoeft toch niet te kunnen werken met bestanden als je ergens een (kant-en-klaar) scriptje hebt gevonden??

@Rens edit (Op Sandernerd): Is wel waar, dat eerste! Zonder gaat sneller!
Offline DMM - 21/08/2007 23:04 (laatste wijziging 21/08/2007 23:05)
Avatar van DMM PHP beginner Indien de gebruiker geregistreerd is en ingelogd, dan moet je dit aangeven in een tabel in je database.
Voorbeeld:
  1. if($gebruiker == "ingelogd") {
  2. $query = mysql_query("UPDATE tabel SET ingelogd = '1' WHERE gebruiker = '$gebruiker'");
  3. }

Vervolgens tel je het aantal records waar ingelogd=1
Wanneer de gebruiker uitlogd, verander je het weer in 1.

Is de gebruiker niet ingelogd (of heeft hij simpelweg geen account), dan stop je vb. het ip-adres samen met het tijdstip in de tabel. Hierna tel je hoeveel records een bepaald tijdstip nadat de query werd uitgevoerd, nog op je site zijn.

Offline Wim - 22/08/2007 02:43
Avatar van Wim Crew algemeen http://www.site...amp;id=301

je voegt gewoon een colom "online" toe met een enum veld "yes/no" oid, en je hebt je script.

@rens: ik vermoed dat zonder db idd sneller gaat zijn, aangezien een DB server meer doet dan het geen dat je zelf zou doen met dezelfde output.
Bij een database heb je echter het gemak van de zoekfunctionaliteiten en de overzichtelijkheid. Bij iets zoals dit zou ik vast en zeker gebruik maken van een database. Wanneer bvb niet? Als je enkel en alleen het aantal pagehits telt. In dit geval is het waarschijnlijk het handigst als je een gewoon plain-text file'tje aanmaakt met een integer in.
Offline Bruud - 22/08/2007 09:32
Avatar van Bruud Nieuw lid dankje DMM en Wimmarien, maar zoals ik al zij kan ik niet met een text file werken:P dus moet ik het met een database doen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s