login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Checkboxen

Offline SomaQan - 18/08/2007 16:40
Avatar van SomaQanPHP beginner Ik ben me PM systeem aan het uitbereiden, nu wil ik dat je via een checkbox kunt selecteren wel "id's" je wilt verwijderen uit je inbox.

alleen hoe doe ik dat ? want stel je voor ik heb 10 PM'ss in mijn inbox, en ik wil , id's, 1,4,5,7,9, verwijderen hoe verwijder die id's met een Query ?

Alvast Bedankt !

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline bertenz - 18/08/2007 16:44
Avatar van bertenz HTML beginner Ik dacht aan het volgende:
Alle id's in een array zetten en dan die array aflopen met een while-loop. In die loop verwijder je telkens het id dat op dat moment uit de array gehaald wordt.
Offline urqbz - 18/08/2007 16:44
Avatar van urqbz PHP interesse iets als
  1. <?php
  2. $sql = mysql_query ('DELETE * FROM `je tabel` WHERE `'jetabel'`.id = \''.$POST['checkbox']'\';');
  3. ?>
Offline Babak - 18/08/2007 16:50
Avatar van Babak MySQL interesse Urqbz, zo verwijder je er maar 1 per keer.. en checkboxes zijn er om meerdere dingen tegelijk te verwijderen/selecteren of wat dan ook.
Offline SomaQan - 18/08/2007 16:53
bertenz schreef:
Ik dacht aan het volgende:
Alle id's in een array zetten en dan die array aflopen met een while-loop. In die loop verwijder je telkens het id dat op dat moment uit de array gehaald wordt.

Kan je een Voorbeeld geven ?
Offline Babak - 18/08/2007 16:55 (laatste wijziging 18/08/2007 16:57)
Avatar van Babak MySQL interesse <td><input type=\"checkbox\" name=\"checkbox[]\" value=\"".$obj->id."\" /></td>

foreach( $_POST['checkbox'] as $id ) {

mysql_query("DELETE FROM bericht WHERE id='".$id."');

}

1e post van boven bij zoeken.. kon je zo vinden.. 
Offline Koen - 18/08/2007 16:59 (laatste wijziging 18/08/2007 17:03)
Avatar van Koen PHP expert ok ik heb een script.
hier komtie 
Eerst maak je dus de form, dus alle berichten in een while loop, daarachter plaats je een checkbox, met als value het id en als naam delete[].
verwerkingscode:
  1. if(IsSet($_POST['delete'])) {
  2. foreach($_POST['delete'] as $key=>$value) {
  3. if(IsSet($_POST['delete'][$key])) {
  4. $qry = MySQL_query("SELECT * FROM `TABEL` WHERE `id` = ".mysql_real_escape_string($value));
  5. if(@MySQL_num_rows($qry) != 0) {
  6. MySQL_query("DELETE FROM `TABEL`WHERE `id` = ".mysql_real_escape_string($value))or die(MySQL_error());
  7. echo 'Message with #'.$value.' is deleted successfully<br />';
  8. } else {
  9. echo 'No matches found.';
  10. }
  11. }
  12. }
  13. }
Offline SomaQan - 18/08/2007 17:57
Avatar van SomaQan PHP beginner @Sliphead, ik heb toegepast wat jij zij alleen ik krijg een error als ik op submit klik

Script
http://www.plaatscode.be/6348/

Error
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/ on line 27
Offline Gerard - 19/08/2007 01:31 (laatste wijziging 19/08/2007 01:44)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Dit kan handiger mannen:
http://www.pastebin.be/4528

edit:
Het is trouwens slimmer om eerst de berichten te verwijderen en daarna pas de berichten op te halen. Anders zit je nog een keer tegen berichten aan te staren die je al verwijderd hebt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s