login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

zoek en vul

Offline DRobje - 06/08/2007 19:33
Avatar van DRobjeNieuw lid Hoi, misschien lijkt het simpel maar ik kom er niet uit. Ik heb een enorm invulformlier maar om de invulling te beperken wil ik graag dat het wat makkelijker wordt. Bijv. als iemand een bekend veld van de db invult dat de rest van de velden die er bij horen ook automatisch ingevuld worden. bv iemand typt een salescode en gaat naar het volgende veld. dan zouden de overige die daarmee te maken hebben ingevuld meoten zijn. In het formulier wordt POST gebruikt. Wie kan me op weg helpen?? en Ajax is nog iets te ver van mijn bed.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline bosgroen - 06/08/2007 19:51
Avatar van bosgroen Gouden medaille

PHP interesse
Welja, je zal na het invullen van de salescode de server nodig hebben om de bijhorende informatie op te vragen. Als je dit echt niet wil doen met ajax, moet je gewoon jouw formulier in twee formulieren (dus twee pagins's) opsplitsen: eerste formulier met cel salescode dan submitten en nieuw formulier geven waarbij ook de extra info wordt weergegeven.
Offline marten - 06/08/2007 20:01
Avatar van marten Beheerder Toch zal je het met AJAX moeten doen. Bekijk de tutorial van nemisiskoen eens die gaat over een live search applicatie. Dat is precies wat jij zoekt.
Offline Soebam - 06/08/2007 21:16
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Of je gaat met flash aan de slag.. Maar ik denk toch dat AJAX je wat gemakkelijker bij je doel brengt  .
Offline DRobje - 07/08/2007 12:02
Avatar van DRobje Nieuw lid Zoals ik al dacht. Ik heb die tutorial eens bekeken en het lijkt ook allemaal wel logisch, maar ik heb een formulier die echt ontzettend veel code onder de kap heeft. dit ivm navigatie door het formulier en validatie rules. daarnaast is ook nog de opmaak heel erg van belang en communiceert dit formulier met een paar andere scripts. Het is dus echt niet eenvoudig om hier ook nog eens een keer ajax doorheen te breien. Is er geen ander truukje met bv een Onclick of Onmouseout functie om dit voor elkaar te krijgen??
En wat is nu ongeveer de beste standaard query om op een veld te zoeken en weer te geven wat er bij hoort.
Offline Abbas - 07/08/2007 13:26 (laatste wijziging 07/08/2007 13:26)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
  1. $invoer = $_POST["zoek_vak"]; //naam invoerveld
  2. $query = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE naam LIKE '%".$invoer."%' ") or die(mysql_error());
Offline DRobje - 07/08/2007 21:33
Avatar van DRobje Nieuw lid Dank je ga ik eens proberen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s