Lid |
|
Hallo jongens,
Ik wil mijn links allemaal gaan catogoriseren, maar dat lukt niet echt.
Ik heb de catogorie groep1 en groep2
onder groep1 heb ik een x aantal links en onder groep2 ook.
Ik heb 2 databases 1tje met catogorie en 1tje met hyperlinks, ik probeer dus de veld van catogorie te matchen met hyperlinks.
Het probleem is nu als ik de onderstaande code uitvoeren dat naast de link telksens De groepnaam komt te staan. Bijv:
Link1 Groep1
Link2 Groep1
Link 3 Groep1
Link4 Groep2
Maar ik wil het niet zo ik wil dat de groepnaam 1 x uitgevoerd word. Ik ben er al een tijdje mee bezig en ik ben nieuwschierig wat ik moet doen kan iemand me helpen:)?
connectdb();
#haal alles uit de tabel catogorie
$q = mysql_query("SELECT * FROM catogorie");
while($r = mysql_fetch_assoc($q))
{
#loop er doorheen om een vergelijking te kunnen doen want in de veld hyperlinks zit een veld cat en als cat match met catb uit catogorie dan ziet hij de groep
$q2 = mysql_query("SELECT * FROM hyperlinks WHERE cat = '".$r['catb']."'");
while($r2 = mysql_fetch_array($q2))
{
#nu hij weet in welke groep hij zit zie ik noe alles onder de juiste groep:)
#maar nu komt bij elke link de groepnaam en dat wil ik niet, ik wil de groepnaam 1 x zien
echo $r2['cat'];
echo $r2['linkmaintxt']."<BR>";
}
}
connectdb(); #haal alles uit de tabel catogorie { #loop er doorheen om een vergelijking te kunnen doen want in de veld hyperlinks zit een veld cat en als cat match met catb uit catogorie dan ziet hij de groep $q2 = mysql_query("SELECT * FROM hyperlinks WHERE cat = '".$r['catb']."'"); { #nu hij weet in welke groep hij zit zie ik noe alles onder de juiste groep:) #maar nu komt bij elke link de groepnaam en dat wil ik niet, ik wil de groepnaam 1 x zien echo $r2['linkmaintxt']."<BR>"; } }
Bedankt voor jullie hulp!
|