login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[MySql] Tabellen opbouw??

Offline JBke - 04/08/2007 07:44
Avatar van JBkePHP gevorderde Beste SiMi leden,

Kan iemand me helpen?? Ben net begonnen aan een nieuwe site voor de techniekers bij ons op het werk om materialen te bestellen via de site van het werk. Ik heb reeds een tabel met de gegevens van alle tecchniekers erin. Nu is het de bedoeling dat elke technieker zijn materialen besteld via de site maar dat er ook een permanente log wordt bijgehouden van wat er wekelijks besteld word??

Er zijn zo een 40 tal verschillende materialen die ik dus ook in een database ga stoppen.

Wat is nu het beste, per technieker een tabel aanmaken en gewoon daarin al de data bijhouden van bestellingen met datum erbij of NOG een tabel aanmaken met daarin de datum en waardes van de bestellingen met een link naar de tabel techniekers in en een aparte tabel met enkel de namen van de materialen in??

Ik ben er al even over aan het nadenken geweest maar vind verschillende goede oplossingen. Ben wel voor genormaliseerde tabellen.

Bedankt voor de inbreng.

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline mike87 - 04/08/2007 08:51
Avatar van mike87 Nieuw lid Wat ik zou doen, is gewoon 3 tabellen maken.

In 1 tabel sla je alle informatie op over de materialen die je moet hebben.
In de tweede tabel sla je dus de informatie op over de 'techniekers'.

En de laatste tabel gebruik je voor bestellingen.
Dan sla je gewoon alle bestel informatie op, en maak je ook een apart veld aan, waarin je het unieke id van de 'technieker' opslaat die de bestelling heeft geplaatst.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s