Nieuw lid |
|
Goedemiddag dames en heren,
Ik heb een probleem met een select query voor me website, ben er al dagen mee bezig en heb al verschillende opties geprobeerd.
Wat is het, het is een select query die waar je op een zoek wijze in moet vullen wat je wilt zoeken. In dit geval is het een evenementen kalender. Men komt op een zoek formulier met dropdowns, invulvelden en checkboxes.
Als men op zoeken klikt worden de opgegeven waarden meegestuurd in de browser naar de resultaten pagina door middel van de GET methode.
Nu wil ik de query zo laten opbouwen dat die alleen zoekt wat er in de URL getoond word. Op dit moment zoekt die (heel strikt) op elke veld in de database.
de query:
$query = "SELECT * FROM $table
WHERE dag >= {$_GET['da1']}
AND maand >= {$_GET['ma1']}
AND jaar >= {$_GET['ja1']}
AND dag <= {$_GET['da2']}
AND maand <= {$_GET['ma2']}
AND jaar <= {$_GET['ja2']}
AND provincie = '{$_GET['pr']}'
AND binnen = '{$_GET['bi']}'
AND buiten = '{$_GET['bu']}'
AND gratis = '{$_GET['gr']}'
AND betaald = '{$_GET['be']}'
AND film = '{$_GET['fi']}'
AND muziek = '{$_GET['ma']}'
AND markt = '{$_GET['mr']}'
AND kermis = '{$_GET['ke']}'
AND overige = '{$_GET['ov']}'
AND kinderen = '{$_GET['ki']}'
AND jeugd = '{$_GET['je']}'
AND volwassen = '{$_GET['vo']}'
AND senioren = '{$_GET['se']}'
AND familie = '{$_GET['fa']}'
";
$query = "SELECT * FROM $table WHERE dag >= {$_GET['da1']} AND maand >= {$_GET['ma1']} AND jaar >= {$_GET['ja1']} AND dag <= {$_GET['da2']} AND maand <= {$_GET['ma2']} AND jaar <= {$_GET['ja2']} AND provincie = '{$_GET['pr']}' AND binnen = '{$_GET['bi']}' AND buiten = '{$_GET['bu']}' AND gratis = '{$_GET['gr']}' AND betaald = '{$_GET['be']}' AND film = '{$_GET['fi']}' AND muziek = '{$_GET['ma']}' AND markt = '{$_GET['mr']}' AND kermis = '{$_GET['ke']}' AND overige = '{$_GET['ov']}' AND kinderen = '{$_GET['ki']}' AND jeugd = '{$_GET['je']}' AND volwassen = '{$_GET['vo']}' AND senioren = '{$_GET['se']}' AND familie = '{$_GET['fa']}' ";
Zoals je ziet, zoekt de query in alle velden, nu moet het zo zijn dat als de URL search.php?da1=01&ma1=01&ja1=2007
&da2=01&ma2=01&ja2=2007&pr=NL-Drenthe
&fi=on&ma=on&submit=Verzenden
Alleen zoekt op de velden dag, maand, jaar, provincie, film en markt zoekt.
Misschien is de vraag te ingewikkeld, heb al meerdere keren me vraag opnieuw bekeken, hoop dat jullie het een beetje begrijpen wat me bedoeling is.
Alvast bedankt,
Michel
|