login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gerbuikers binden aan map.

Offline WimJ - 22/07/2007 13:50
Avatar van WimJGrafische gevorderde Beste Sima People,

Nu sta ik ongeveer 30% ver met mijn dump project.
Nu heb ik ondertussen ene ledensysteem gebonden aan mijn site etc.

Nu is mijn vraag hoe ik er voor zorg, dat als iemand zich reigstreerd..
En daarna zijn eigen geactiveerd heeft (is ook al af die activitatie handling)..

Hoe dat ik dan voor zorgen kan dat vanaf de moment dat gebruiker geactiveerd is er een map bestaat met de naam van de gebruiker..

En dit in de public_html directory..

Dus:

Gebruiker komt op site.
Registreert zich.
Ontvangt E-Mail met activatie link.
Activeert account.

Op de moment dat gebruiker geactiveerd is, wordt er een map aangemaakt in de public_html dir met de gebruiker zijn nickname..

Nu hoe kan ik dit ontwerpen?
Voorbeelden, hulp het is welkom..  

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,
Jenné Wim

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline JBke - 22/07/2007 13:58 (laatste wijziging 22/07/2007 14:01)
Avatar van JBke PHP gevorderde niet moeilijk.

je hebt ergens in je Mysql de status staan van het lid, bvb. nieuw of geactiveerd of zo.

als de gebruiker de activatie voltooid zal die toch ergens via een link in de mail op een pagina op de site komen, JA.

Als de activatie goed is en de staus veranderd de eerste keer naar geactiveerd doe je gewoon

1. <?php
  2. mkdir($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . 'gebruikersnaam');
  3. chmod($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . 'je dir naam en map', 0777);
  4. ?>

je moet er dan wel voor zorgen dat je root / public-map voor je server beschrijfbaar is en dat is niet zo veilig natuurlijk. Maak het beter niet in de root van je site maar in een aparte map bvb: membermaps of zoiets.

dat is het zowat zou ik zeggen.
Offline WimJ - 22/07/2007 14:02 (laatste wijziging 22/07/2007 14:02)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde maar hoe zorg ik dan ervoor dat het volledig automatisch gaat,..
Dus hoe zorg ik dan ervoor die gebruikersnaam wordt ingevuld in het stukje code van jou boven ?

Door dit te echo'en of ??

EDIT: en ik zal eens zien of ik die tabel geactiveer dheb 
Want dat kan ik me niet herinneren..
Offline JBke - 22/07/2007 14:06 (laatste wijziging 22/07/2007 14:09)
Avatar van JBke PHP gevorderde die lees je uit je database he, ik veronderstel toch ook dat je de status moet wijzigen in je database van nieuw naar registered of zo.

als activatie ok is wijzig je de status in je tabel en doe je een SELECT username FROM tabelnaam WHERE userid = id uit de mail.

daarna ga je gewoon de username die opgehaald werd uit de database als dirname gebruiken.

je zal toch een unieke code meesturen in je mail zodat die herkend wordt bij de activatie en die zal toch gelinkt zijn in je tabel aan de gebruiker. Lijkt me simpel?? als je bovenvermelde scripts reeds zelf gemaakt hebt wat blijkbaar wel zo is dus.

[edit]Lol, ik ga er wel vanuit dat via de activatie mail een uniek id zit per gebruiker, hoe kan je anders weten wie zich activeerd en wie niet. Dat id zal je toch ook opslaan om bvb indien niet geactiveerd binnen de 48 uur na inschrijven de gebruiker ook terug uit de database wordt verwijderd??
Offline WimJ - 22/07/2007 14:12 (laatste wijziging 22/07/2007 14:13)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde uhu is zo,

heb een 3 tabellen,

Leden
Leden_Temp
Leden_Wacht

Leden zijn de geactiveerde personen,
Leden_Temp is de is de tijdelijke dus tot als ze geactiveerd zijn.

Dus dan moet ik eingelijk als ik het goed snap het volgende doen.

De gebruiker registreet zicht en ontvangt email voor activatie van zijn account.
Hij heeft geactiveerd, op dat moment haal ik via een scriptje zijn gebruikersnaam op en post deze in een ander scriptje waar dan de mkdir code staat waar ik hem in echo op de juiste plaats dan .

Dan zou de map schrijfbaar zijn en zijn gebruikersnaam zijn klopt dit .
Heb ik he tnu goed begrepen of ?

EDIT: en uhu echt uniek is ie niet .. het is gewoon vanaf 2 te beginnen en dan omhoog werken..
Maar het gaat ook via zijn activatie code denk ik ..

Maar dat is terzijden denk ik .. zeg even of het klopt wat ik hierboven uitleg 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.212s