HTML interesse |
|
Ik zit met een constructie voor een systeem in mijn hoofd, maar weet het ff niet te visualizeren. Het heet 'verfijnsysteem' en werkt net zo als het verfijnen op http://www.kijkshop-ict.nl/ nadat je een productgroep hebt gekozen, kan je aan de linkerkant termen selecteren waarmee je je keuze verfijnt.
Dit wil ik echter ook gaan maken, maar het maken moet geheel dynamisch zijn. Voorbeeld: mijn klant moet onbeperkt aantal hoofdtermen aanmaken voor het verfijnen, zoals 'doorstroom' en 'doelgericht'. Daaronder vallen een aantal termen waarmee je je producten kunt onderscheiden.
Voorbeeld van een verfijnnavigatie (bijna hetzelfde als die van kijkshop) aan de rechterzijde van mijn site:
-- doorstroom (verfijn hoofdterm 1)
0 ml - 9 ml
10 ml - 19 ml
20 ml - 29 ml
30 ml - 39 ml
40 ml - 49 ml
> 50 ml
-- doelgericht (verfijn hoofdterm 2)
olie
print
gas
rubber
Het probleem is nu hoe ik mijn database moet opzetten? Ik wil 1 database gebruiken voor dit verfijnsysteem die uiteindelijk aan een catalogus moet worden gekoppeld (maar dat is een ander verhaal). Het probleem is dus ook dat de beheerder van de site onbeperkt aantal verfijn hoofdtermen kan toevoegen aan deze lijst en ook een beperkt aantal termen onder een hoofdterm. Dus de beheerder moet heel simpel 'water' kunnen toevoegen aan de lijst van 'doelgericht'.
Bij het aanmaken van een product krijgt de beheerder uiteindelijk dus een lijstje met hoofdtermen en termen waar hij dus termen kan aanvinken of uitvinken die onder dat gedeelte vallen waarmee bezoekers een product kan verfijnen. Dus ik werk ook met vinkjes, zelf dacht ik hiervoor met 1en en 0en te werken.
Wie kan me helpen hoe ik mijn database moet opzetten?
|