Lid |
|
Nu ben ik bezig met een nieuwe versie van mijn website. Een onderdeel is reageren op een gepost nieuwsbericht.
Er komt geen leden systeem dus iedereen is vrij om te reageren. Hierbij zal ik last krijgen van spambots.
Gebruik captcha. Nee hier hebben bezoekers hinder van.
Nu had ik dit ingedachten het systeem heet: Blacklist
Het uitvoeren lukt mij helaas niet, daarom graag jullie hulp.
Het moet het volgende kunnen:
Als gebruiker(eigenaar) van het "Blacklist" systeem moet er een optie zijn waar jezelf woorden kan toevoegen (in een array lijkt mij).
Denk aan woorden zoals: gay, <a href, homo, buy, sale etc, dit deel zal de naam "Bad words" hebben.
Verder moet er ook nog een check zijn op geblokkeerde ip's. Een lijst met geblokkeerde ip's kan o.a. opgehaald worden via Spamhaus.org, dsbl.org etc.
Mocht er spam geconstateerd worden dan zal de info opgeslagen worden in MySQL.
De MySQL tabel heb ik alvast
CREATE TABLE `blacklist` (
`id` int(11) NOT NULL auto_increment,
`naam` varchar(50) NOT NULL default '',
`email` varchar(50) NOT NULL default '',
`datum` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
`ip` varchar(20) NOT NULL default '',
`type` tinyint(1) NOT NULL default '0',
`info` varchar(20) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (`id`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=1 ;
CREATE TABLE `blacklist` ( `id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT, `naam` varchar(50) NOT NULL DEFAULT '', `email` varchar(50) NOT NULL DEFAULT '', `datum` datetime NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', `ip` varchar(20) NOT NULL DEFAULT '', `type` tinyint(1) NOT NULL DEFAULT '0', `info` varchar(20) NOT NULL DEFAULT '', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=1 ;
type: bv
1) Bad word
2) Blacklisted
info
Als het bv type 1 is (bad word) dan komt er bij info in het veld: gay
Als het bv type 2 is (Blacklisted) dan komt er bij info in het veld: Spamhaus.org
Mocht er geen bad word of blacklisted ip voorkomen dan wordt de reactie in de reactie tabel ge insert .
Ik hoop dat jullie mij eraan willen helpen. Zo is er weer een andere variant van Anti Spam in de scripts lib
|