login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Data truncated for column

Offline Ultimatum - 17/07/2007 11:45 (laatste wijziging 17/07/2007 11:52)
Avatar van UltimatumPHP expert Hmm, ik wilde net een int in mijn database plaatsen en toen kreeg ik deze foutemelding. Het betreft een var die de waarde 0, 1, 2 of 3 kan bevatten. Hij word gezet in een enum veld zo, '". $notification ."'. Die enkele quotes moeten omdat het enum is. Maar zonder werkt het ook niet. Heb even op google gezocht maar daar stond iets dat truncated afgekapt betekende ofzo maar daar word ik ook niets wijzer van.

Edit: Ben nog even aan het testen geweest, maar als ik de kolom verwijder en opnieuw aanmaak dan krijg ik deze melding gelijk al in navicat. Begrijp er niets van want andere velden zijn exact hetzelfde en daar heb ik geen last van invoegen.

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Wim - 17/07/2007 15:13
Avatar van Wim Crew algemeen enum -> int

enum is een veld dat slechts 2 (voorgedefineerde) waardes kan bevatten, in jou geval kan je dus enkel bvb 0 of 1 in een enum opslaan (net zoals de combinaties 0-2, 0-3, 1-2, 1-3, 2-3).
Bij een int is dit niet voorgedefineerd. Maak gewoon van het veld een integer (int), met als lengte 1 (aangezien je maar 1 character nodig hebt)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.269s