login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

foto script (Opgelost)

Offline strikedancer - 04/07/2007 23:10
Avatar van strikedancerOnbekend Hey, ik heb een vraagje kan er in mijn onderstaand script verwerkt worden dat de foto opgeslagen wordt met de naam van de loginName.

http://www.plaatscode.be/5866/

Alvast bedankt

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BramBo - 04/07/2007 23:33
Avatar van BramBo JS gevorderde yup, in de regel
  1. if (!move_uploaded_file($_FILES['upload']['tmp_name'], $upload_dir . $_FILES['upload']['name']))

staat de nieuwe bestandsnaam(http://nl2.php.net/manual/nl/function.move-uploaded-file.php)

je kan er bijvoorbeeld van maken :
  1. if (!move_uploaded_file($_FILES['upload']['tmp_name'], $upload_dir . $gebruiker['naam']."_".$_FILES['upload']['name']))
Offline strikedancer - 04/07/2007 23:53
Avatar van strikedancer Onbekend Hey, ik heb nu deze regel ingevoert.
  1. if (!move_uploaded_file($_FILES['upload']['tmp_name'], $upload_dir . $loginName['naam']."_".$_FILES['upload']['name']))[/quote]

Nu slaat hij de foto op zoals bijvoorbeeld:

loginName = strikedancer
foto naam= denny.jpg

En dan maakt het script er s_denny.jpg van.

Dus als ik bijvoorbeeld twee leden heb die denny heten.
En hun profielnaam begint allebij met een s dan overschrijft hij toch weer de foto van de gene die als eerst is aangemeld.
Offline BramBo - 05/07/2007 00:04
Avatar van BramBo JS gevorderde Dan gebruik je de ID+naam of alleen ID. het moet inderdaad wel uniek zijn 
Offline strikedancer - 05/07/2007 00:32
Avatar van strikedancer Onbekend Hey, ik heb er nu dit van gemaakt:

1. if (!move_uploaded_file($_FILES['upload']['tmp_name'], $upload_dir . $data['email'] . $loginName['naam']."_".$_FILES['upload']['name']))

Nu lijkt mij het sterk dat er nog iets mis kan gaan.

Of heb ik het helemaal mis?
Offline BramBo - 05/07/2007 00:35
Avatar van BramBo JS gevorderde ziet er goed uit zo, hoewel je @ _ - . etc. in je bestand kan krijgen. het lijkt me echt een beter idee om de primary key van je user table te gebruiken, in de meeste gevallen dus de ID 
Offline Godlord - 05/07/2007 00:38 (laatste wijziging 05/07/2007 00:39)
Avatar van Godlord PHP gevorderde @BramBo: een loginnaam is eigenlijk altijd uniek, toch?
@strikedancer: loginnaam kan niet twee keer gebruikt worden. Anders heeft één gebruiker meerdere wachtwoorden .
Offline strikedancer - 05/07/2007 00:42
Avatar van strikedancer Onbekend Ja dat id is dus een probleem want heb bij mijn login script de primary key staan bij loginName.

Heb het inlog script over genomen van php voor dummies  

En heb geen zin om heel mijn login script aan te passen 
Offline BramBo - 05/07/2007 00:43
Avatar van BramBo JS gevorderde mwa naam hoeft niet per defnitie loginaam te zijn. veel sites maken ook gebruik van email adres als unieke identifier. Maar loginnaam hoop ik dat die altijd uniek is altijd ja 
Offline Godlord - 05/07/2007 00:49
Avatar van Godlord PHP gevorderde Even een account 20000 keerregistreren op zijn site. Dan heb ik een account met 20000 wachtwoorden dat theoretisch en praktisch gezien dus zeer onveilig is.

Heb je het over het boek 'PHP voor dummies'? lmao. Ik heb gehoord dat het slecht was maar zo slecht . Als ik jou was zou ik snel dat script maar verbeteren voordat je in het probleem zit dat ik vermeld heb.
Offline strikedancer - 05/07/2007 00:52
Avatar van strikedancer Onbekend Ja dat boek en ja is bagger 

maar je kunt maar 1 de zelfde loginName registreren 
Offline Godlord - 05/07/2007 00:56 (laatste wijziging 05/07/2007 00:57)
Avatar van Godlord PHP gevorderde Gelukkig maar .

1. <?php // kleur
  2. if (!move_uploaded_file($_FILES['upload']['tmp_name'], $upload_dir . $loginName['naam']."_".$_FILES['upload']['name']))

Dat is dus dan genoeg.

Edit
Ik zou ook het bestand nakijken wat er upgeload wordt. Ik weet niet of je dat doet maar ik zeg het maar en ik zou niet alleen op extensie maar ook op mime. Anders kan ik een jpg uploaden met php code en dat is niet zo goed .
Offline strikedancer - 05/07/2007 01:00 (laatste wijziging 05/07/2007 01:00)
Avatar van strikedancer Onbekend En hoe doe ik dat want zo super goed ben ik ook weer niet met php.
:$ 
Offline BramBo - 05/07/2007 01:04
Avatar van BramBo JS gevorderde MIME is gewoon je filetype, en je hebt bewust of onbewust al een check hier voor inzitten. Namelijk :

1. if ($_FILES['upload']['type'] == "image/jpeg" || $_FILES['upload']['type'] == "image/pjpeg" || $_FILES['upload']['type'] == "image/gif" || $_FILES['upload']['type'] == "image/bmp")
Offline strikedancer - 05/07/2007 01:11 (laatste wijziging 05/07/2007 01:34)
Avatar van strikedancer Onbekend OK nu snap ik het even niet meer Godlord geeft mij het advies
om ook op mime te controleren.

En brambo zegt dat het al wordt gecontroleert 

Wat is nu het goede andwoordt? 

EDIT: plus heb nog een probleem hij slaat de fotos wel op met de extra gegevens in de map maar in mysql komt alleen maar de originele bestandsnaam te staan?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.226s