Nieuw lid |
|
Ik gebruik het pagina systeem dat hier op de site te vinden is.
<?PHP
// vervolgens gaan we kijken of er een pagina geset is, en of die niet gelijk is aan begin
if(isset($_GET['pagina']) && $_GET['pagina'] != "begin")
{
// dat is dus zo
// kijken of het een toegestane pagina is
if(In_Array($_GET['pagina'], $aPagina))
{
// dat is ook zo
// de pagina mag dus gewoon bekeken worden
// die zetten we even in een variabele !! ZONDER !! .php er achter
// dit vind ik persoonlijk makkelijker, vooral als je een template systeem gebruikt
// nu hoef je er alleen maar .tpl of .php achter te zetten, en klaar
$sPagina = $_GET['pagina'];
} else
{
// de pagina mag niet bekeken worden of bestaat niet
// we stellen nu de error pagina in
$sPagina = "foutmeldingo";
}
} else
{
// nu nog even de pagina instellen die weergeven word als er geen pagina in de url staat
// of als hetgene wat in de url staat gelijk is aan begin
$sPagina = "content";
}
// de pagina includen
// hier zetten we het .php er achter zoals je ziet
include $sPagina.".php";
?>
<?PHP // vervolgens gaan we kijken of er een pagina geset is, en of die niet gelijk is aan begin if(isset($_GET['pagina']) && $_GET['pagina'] != "begin") { // dat is dus zo // kijken of het een toegestane pagina is { // dat is ook zo // de pagina mag dus gewoon bekeken worden // die zetten we even in een variabele !! ZONDER !! .php er achter // dit vind ik persoonlijk makkelijker, vooral als je een template systeem gebruikt // nu hoef je er alleen maar .tpl of .php achter te zetten, en klaar $sPagina = $_GET['pagina']; } else { // de pagina mag niet bekeken worden of bestaat niet // we stellen nu de error pagina in $sPagina = "foutmeldingo"; } } else { // nu nog even de pagina instellen die weergeven word als er geen pagina in de url staat // of als hetgene wat in de url staat gelijk is aan begin $sPagina = "content"; } // de pagina includen // hier zetten we het .php er achter zoals je ziet include $sPagina.".php"; ?>
Nou luidt mijn probleem alsvolgt: ik heb nu de index, waarop dit script werkt. Voor de statische pagina's werkt deze bijzonder goed. Maar als ik via deze pagina systeem de pagina downloads.php aanroep, gaat zonder fouten op deze manier (?pagina=download/downloads). Maar wil ik een subcategorie te zien krijgen die in download/downloads.php staat dan wordt deze niet in het content gedeelte geplaatst, wat ik overigens wel snap, maar mijn vraag is dus: hoe moet ik dit oplossen. Bovendien voeg ik regelmatig een download toe, dus als men in de subcategorie een download wil te zien krijgen, krijg je hetzelfde probleem. Weet iemand hier een oplossing voor of nog een betere, bij voorkeur werkende alternatief.
Alvast bedankt.
|