login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gegevens uit 2 tabellen halen

Offline phpfreak - 29/06/2007 13:20
Avatar van phpfreakPHP beginner Ik heb een database met 2 tabellen. 1 tabel met producten en de andere met categorieen. Nu moet ik zorgen dat bij een opsomming van de producten de categorieen weergegeven worden op alfabetische volgorde. 1 probleem: in de tabel met producten staat de categorie aan de hand van een categorienummer. Weet iemand hoe ik nu de producten kan sorteren op categorienaam en daarna op productnaam?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 29/06/2007 13:24
Avatar van marten Beheerder Eerst zorgen dat je er 1 tabel van maakt. Dit kan door middel van JOINS. Hier op sitemasters staat een goede tutorial erover. Vervolgens kan je gewoon met ORDER BY gaan werken.
Offline phpfreak - 29/06/2007 13:26
Avatar van phpfreak PHP beginner Ja dat wist ik wel, maar was ff die JOINS vergete ;)
Offline Rik - 29/06/2007 13:26
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Je kan met ORDER BY ook meerdere velden opgeven. Er wordt dan eerst gesorteerd op het eerste veld, dan het tweede enzovoort. Ik denk dat jij dat ook nodig hebt:
  1. SELECT ..... ORDER BY categorie.nummer, product.naam;
Offline phpfreak - 29/06/2007 17:18
Avatar van phpfreak PHP beginner Ik heb de joins wel door nu maar enkel lukt het me niet om de gegevens weer te geven. Ik heb geprobeert met een while en dan obj=mysql_fetch_object($query) in die while en dit lukt niet.
Hoe moet dit dan wel?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s