login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

update query (Opgelost)

Offline kilian - 26/06/2007 17:52
Avatar van kilianLid Ik heb een raar ding. Mijn tabel 'wiedoetwat' bestaat uit 5 velden
id;wedid;lidid;plaats;eindtijd. Nu wil ik via een form de plaats en de eindtijd laten invullen. Dat doe ik zo:
  1. <?php //kleurtjes
  2. $insert = "UPDATE `wiedoetwat` SET `plaats`='$plaats', `tijd`='$tijd' WHERE lidid='$id' AND wedid='$wedid'";
  3. mysql_query($insert);
  4. ?>

Als ik 'm echo krijg ik dit:
"UPDATE `wiedoetwat` SET `plaatst`='aa', `tijd`='bb' WHERE lidid='1' AND wedid='1'"
Dat zou normaal moeten werkten dacht ik, maar nee, er komt niets in die velden. Kunnen jullie eventjes kijken?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 26/06/2007 17:58 (laatste wijziging 26/06/2007 18:04)
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Je query is volgens mij goed, weet je zeker dat er een rij is waar lidid hetzelfde als wedid is?

Anders kan je proberen de quotes weg te halen rond die id's

Edit:
Ik had iets verkeerd gelezen... 

Je kijkt of lidid gelijk is aan $id. Klopt dat? Moet dat niet id = $id zijn? Post anders eens wat meer code...
:)
Offline kilian - 26/06/2007 18:01
Avatar van kilian Lid die 1 is een variable, die in dit geval bij beide 1 is. Ik heb deze tabel:
id lidid wedid plaats eindtijd
7 1 1
9 1 3
10 1 4
11 1 2

Dan klopt alles toch? Ik heb de query nu aangepast naar dit:
  1. $insert = "UPDATE wiedoetwat SET plaats=$plaats, tijd=$tijd WHERE lidid=$id AND wedid=$wedid";

en er gebreurt weer niets 
Offline scissor - 27/06/2007 19:54
  1. <?php
  2.  
  3. $insert = "UPDATE wiedoetwat SET plaats='$plaats', tijd='$tijd' WHERE lidid='$id' AND wedid='$wedid'";
  4.  
  5. mysql_query($insert);
  6. ?>

kolom namen zonder quotes, waardes met quotes
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s