login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

if , else (Opgelost)

Offline maigel - 26/06/2007 13:55
Avatar van maigelPHP beginner ik heb nu een tabel met de naam downloads. hierieen staan allemaal gegevens en ook een rij met type waarin bv. game of movie fzo staat ( varchar(30) ). nu had ik graag gewilt dat hij bv ging kijken naar het type en dat hij alleen bv de downloads met type game ging laten zien dus ik had dit gemaakt:
  1. <?php
  2.  
  3. include("dbconnect.php");
  4.  
  5. $sQuery = "SELECT * FROM downloads";
  6.  
  7. $rResult = mysql_query($sQuery);
  8.  
  9. if ('type' == game) {
  10. $list = '<table>
  11. <tr>
  12. <td colspan="2">Recent toegevoegd</td>
  13. </tr>';
  14. while($r = mysql_fetch_array($rResult)) {
  15. $list .= '<tr><td>' .$r['post']. '</td></tr>';}
  16. $list .= '</table>';
  17.  
  18. echo $list;
  19. }
  20. else {
  21. print "There are no games availble";
  22. }
  23. ?>

in de database staat een download met type game maar er komt altijd op There are no games availble

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Mad_Mike - 26/06/2007 13:59 (laatste wijziging 26/06/2007 13:59)
Avatar van Mad_Mike PHP beginner volgens mij heb je nog niet zoveel van scripting (php) begrepen. Je if-statement op regel 9 klopt namelijk niet echt (of eigenlijk... echt niet )

Met je query haal je alle downloads op van alle verschillende types. Je kan in de query aangeven dat je alleen downloads van een bepaald type wilt ophalen...
  1. <?php
  2. $sQuery = "SELECT * FROM downloads WHERE type = 'game'";
  3. ?>
Offline maigel - 26/06/2007 14:04
Avatar van maigel PHP beginner zou kunnen idd ik snap zogoed als niets van php ik ben er ook nog maar 2 dagen mee bezig 
Offline Mad_Mike - 26/06/2007 14:06
Avatar van Mad_Mike PHP beginner dan zou ik even lekker de tijd nemen en de verschillende tutorials te lezen op deze website... 
Offline JBke - 26/06/2007 16:44 (laatste wijziging 26/06/2007 16:46)
Avatar van JBke PHP gevorderde idd je if lijkt nergens op, je vergelijkt een constante tussen ' ' met ??? game?? gebruik gewoon een query om enkel de gegevens op te halen die je nodig hebt; ga eens zien naar de tutorials over Mysql zou ik zeggen.

Je gaat eigenlijk gewoon SELECT veld/velden die op te halen zijn FROM van welke tabel WHERE veldnaam = voorwaarde..

als je verder wil werken met SELECT * gebruik dan een fetch_assoc en dan kan je $result['type'] == gebruiken. Maar raad ik zeker niet aan.

Success met de studies zou ik zeggen:D
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s